Kan jeg være gravid likevel?

bridgemamma

Forelsket i forumet
Jeg sniker meg inn til dere med et lite spørsmål. Håper det er ok[:)] IKM er ikke før torsdag i neste uke. I går tok jeg en hcg blodprøve ( pga tidligere blæremola ) og den var negativ. Lurer på om jeg likevel kan væra gravid? Noen som vet hvor fort hcg kan måles i blodet? Jeg har kun hatt sex en gang denne perioden, og det var torsdag i sist uke. Håper det finnes noen kloke hoder der ute :)

det kan variere fra person til person hvor tidlig hcg hormonet viser seg og iallefall de tester som man får kjøpt hos apoteket er ikke alltid like enige/riktige...den gang jeg var gravid med min eldste datter tok jeg 12 tester og 3 ut av de 12 tester var hos legen og 1 fra apoteket og 1 fra legen var positive og de andre 10 var negative men da legen fikk meg til ul så viste det seg at jeg var gravid i 12.uke og da kom jeg også fort til ul for i det tilfelle at jeg ønsket en abort og at jeg skulle være sikker på å kunne nå det einnen for de 12 uker....! men selvfølgelig for min del var ikke en abort en mulighet, men det var da alltid ok å vite hvor langt hen man var.....!! held og lykke og håper du er gravid hvis det er det du ønsker....!!  

Kanskje lurt å teste i neste uka? like før IKM. Jeg har også hatt blæremola... er faktisk blitt gravid i karantene tida mi... men tar likevel sjansen der... skal på sykehuset om 3 uker for oppfølginssamtale etter blæremola... regner med at jeg da får kjeft... og ultralyd.. Lykke til!!

Tusen takk for svar alle sammen[:D]
Til hoppsy2: Ser at du også har hatt blæremola. Ikke mange av oss, så kjekt å finne noen andre i samme situasjon. Dersom jeg skulle være gravid nå, mangler jeg to tester av karantenetiden. Hvor mange mnd karantene har du hatt? Ellers lykke til med graviditeten[:D]

sist jeg testet neg på urinprøve hos lege visste jeg at jeg var gravid. en uke senere fikk vi svarene fra blodprøver og de sa jeg var fra 2-2.5 mnd på vei. det endte da i en SA. men denne gangen forlangte jeg blodprøve med det samme for mine tester hjemme hadde vært neg. nå er jeg snart 6 uker på vei og håper det år bra denne gang.

Det er en tilstand som oppdages på ul eller analyse etter utskraping. Kort fortalt er det en svulst som vokser i livmoren. Kan være med eller uten foster. Alle svangerskap med mola må avsluttes. Pga fare for kreft må man teste hcg nivået i kroppen 8-12 mnd etter.

Jeg hadde en part blæremola og bør egentlig vente i 6 mnd, men nå har det gått 4... Klarte ikke å vente lengere.. Satser på at det går bra. Har ganske like symptomer fra første graviditet og ikke som mola-svangerskapet. Til Bridgemamma: hvilken mola hadde du? Sank HCG raskt hos deg? Gikk du lenge før det ble oppdaget. Hos meg ble det ikke oppdaget før uke 12..

Bridgemamma: Kjedelig "ting" vi har hatt, men godt å vite at vi er flere. Følte meg ganske ensom da det stod på som værst..

Til hoppsy2: Jeg hadde også en partiell mola i oktober fjor. Var i uke 13 da svangerskapet måtte avbrytes[:o] Hcg nivået sank ganske raskt, og i begynnelsen på desember var nivået bra. Skulle da egentlig gått 6 mnd med normale prøver før en evt ny graviditet, men som deg velger vi å prøve litt før ( skulle hatt siste test i juni ). Det sies at det skal mye til å få en unormal test hvis prøvene har vært fine i 4 mnd. Ønsker deg alt mulig godt i svangerskapet ditt[:)]

Takk og det samme til deg[:D] Sa du i fra på sykehuset at du ønsket å starte prøvinga i karantenetida? Når skal du inn på ul?

Jeg har ikke gitt beskjed til legen om at jeg forsøker å bli gravid. Tok en hcg for to dager siden og den var negativ, så jeg orker ikke si noe før det eventuelt klaffer. Dersom jeg blir gravid tror jeg at jeg får tilbud om tidlig ul i uke 7-8. Klem til deg[:)]

Back
Topp