Kan jeg spise

Jimsik

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Servelat, forepølse og salami? Eller skal gravide holde seg unna det?

Salami og fårepølse tror jeg man skal holde seg unna, samt all spekemat. Men jeg tenker at så lenge det er fersk (nyåpnet) er det ikke så farlig å spise, men du skal være forsiktig om det har ligge åpent flere dager i kjøleskapet. Servelat er jeg usikker på, men tror du kan spise det :)

Salami og fårepølse tror jeg man skal holde seg unna, samt all spekemat. Men jeg tenker at så lenge det er fersk (nyåpnet) er det ikke så farlig å spise, men du skal være forsiktig om det har ligge åpent flere dager i kjøleskapet. Servelat er jeg usikker på, men tror du kan spise det :)
Var det jeg trodde. Jeg har så lyst på salami eller forpølse med majones og agurk!

Tips til pålegg noen? Spiser egentlig bare ost eller leverpostei. Egg av og til. Ingenting frister, fordi jeg har så lyst på mat jeg ikke skal spise :P

Var det jeg trodde. Jeg har så lyst på salami eller forpølse med majones og agurk!

Tips til pålegg noen? Spiser egentlig bare ost eller leverpostei. Egg av og til. Ingenting frister, fordi jeg har så lyst på mat jeg ikke skal spise :p

Åh, jeg kjenner så til den der! Jeg spiser mye skinke og ost, skinke med italiensk salat, leverpostei med rødbetsalat eller skinke med eggesalat. Takler ikke sjokoladepålegg lenger:depressed:

Servelat, forepølse og salami? Eller skal gravide holde seg unna det?
Salami og fårepølse går under spekemat og du skal ligge unna.
Men du kan varmebehandle det og da er det greit sies det.
Ostesmørbrød eller pizza f eks

På matportalen.no ligger myndighetens kostholdsråd til spesiell grupper, inkludert gravide

Det er litt kalkulert risiko. Sannsynligheten for at det går galt er bitteliten, men sannsynligheten for at det blir alvorlig om det går galt er stor. Jeg tar sjansen innemellom. Råder ingen andre til å gjøre det samme altså. Og jeg ville slitt med å tilgi meg selv om jeg skulle være uheldig.

Back
Topp