Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Klarer ikke helt så se hvorfor man er hysterisk fordi man ikke vil risikere å utsette seg for listeriasmitte?Jeg har spist det i små mengder i alle 3 svangerskapene. Men sjeldent.
Gidder ikke å være hysterisk jeg altså
Mente jo ikke at man må spise spekemat men jeg tenker det er opp til hver enkelt.
Ting kan gå galt selv om man spiser spekemat og, noen gjør ikke det ene og noen gjør ikke det andre.
Fullstendig klar over dette.Selvsagt, men listeria får du ikke ut av det blå, det kommer som smitte gjennom mat. Så det å være uheldig og det å få listeria er ikke helt det samme - listeria kan i stor grad unngås med å følge kostråd. Og selvsagt, sannsynligheten er liten uansett, så risiko veid opp mot ulempe får bli den enkelte gravides vurdering. Myndighetene har iallefall sagt sitt.
Hvordan vet man at hun mistet babyen fordi hun spiste spekemat?Klarer ikke helt så se hvorfor man er hysterisk fordi man ikke vil risikere å utsette seg for listeriasmitte?
Har en venninne jeg som mistet babyen sin i magen fordi hun spiste spekepølse i svangerskapet...
Og når det er anbefalt å holde seg unna, skjønner jeg ikke hvorfor det er så vanskelig? Det er bare for en kort, kort periode av livet man må holde seg unna...
Ble vel litt feil ord i akkurat denne sammenheng. Men syns kanskje enkelte tar litt av ned at man kan ikke ditten og kan ikke datten fordi man er gravid.Klarer ikke helt så se hvorfor man er hysterisk fordi man ikke vil risikere å utsette seg for listeriasmitte?
Har en venninne jeg som mistet babyen sin i magen fordi hun spiste spekepølse i svangerskapet...
Og når det er anbefalt å holde seg unna, skjønner jeg ikke hvorfor det er så vanskelig? Det er bare for en kort, kort periode av livet man må holde seg unna...
Ja, både mor og baby ble testet. Og de fant kilden, en nyåpnet pakke med spekepølse...Hvordan vet man at hun mistet babyen fordi hun spiste spekemat?
Ble babyen testet for listeria ?
Man kan bli syk av én bit med ubehandlet mat, hvis det er listeria/toxoplasmose.Ble vel litt feil ord i akkurat denne sammenheng. Men syns kanskje enkelte tar litt av ned at man kan ikke ditten og kan ikke datten fordi man er gravid.
Man er ikke syk forde om du er gravid.
Jeg har vært forsiktig men spist noe spekemat i alle 3 svangerskapene. Har også gjort det en gang nå i mitt 4 .
Tenker at man er forsiktig med hvordan den er behandlet og i mindre mengder så går det fint
Det var jo akkurat det jeg sa !Man kan bli syk av én bit med ubehandlet mat, hvis det er listeria/toxoplasmose.
Og selvom du har vært heldig i tre svangerskap, tenker jeg du burde vært såpass opplyst at du ikke utsatte deg og babyen din for noen risiko. Da kan man slutte å følge noen retningslinjer da egentlig... Ta seg en røyk, ta et glass vin når man ønsker det. For det trenger nødvendigvis ikke skje noe av ét glass/ én røyk!
Dummeste jeg har hørt! Etter å ha mistet 4 ganger, så blir man automatisk litt mer forsiktig, uten at man skal måtte bli kalt hysterisk!