Kan jeg spise rå broccoli og blomkål

bridgemamma

Forelsket i forumet
Jeg vet at de må vaskes godt, men er kan de spises rå dersom de kommer fra utlandet. Er jo litt flere bakterier der enn her. Har så fryktelig lyst på grønnsaker og dip i kveld[:D]

Jeg har hvertfall fått beskjed om at er jeg i utlandet så bør jeg holde meg unna salat om det ikke er kokt..

ORIGINAL: Knottet2

Jeg har hvertfall fått beskjed om at er jeg i utlandet så bør jeg holde meg unna salat om det ikke er kokt..

Men det er vel fordi at dei har skittent vann?[8D] og kansje ikkje så hygeniske av seg?

Nei veit ikkje altså, men eg vil tro at  om du legger det i bløt ei lita stund, med salt på bunnen(da kommer alle dyr ut) så kan du fint spise det![:)]

Kan det være fordi de kan slurve litt med vaskingen? Hmm, kanskje jeg må holde meg unna i kveld. Ille når man bare har såååå lyst på noe[:D]
ORIGINAL: Knottet2

Ja, det kan man spise [:)]

Årsaken til at man skal være forsiktig med rå grønnsaker i utlandet, er på grunn av bakteriene i vannet, ikke bakteriene i grønnsakene.

Spis og kos deg, du!

Rå grønnsaker er kjempesunt og bra når du er gravid. Bare vask det godt!

Så lenge du vasker de kjempe godt, så er det bare å gomle i vei det...[:)]

Vask, la ligge i vann, og kos deg.

(salat i utlandet er samme grunn som at man drikker kjøpevann der. Vannet, ikke salaten)

Back
Topp