kan jeg spise dette?

LitenSpire

Glad i forumet
Januarskatter 2015
jeg fant ut på søndag at jeg er gravid, og jeg er sååå glad:) Men på fredag skal jeg på "personal fest" på jobb, og det blir servert krabbe. Kan jeg spise krabbe når jeg er graivd? og hvordan er det med jordbær?? har nemlig hørt at jeg ikke kan spise disse to tingene...
Noen som vet?

Og er det andre ting jeg må være obs på??

Mener du kan spise begge deler, krabben er jo kokt[:)]

så da kan jeg hvertfall ta sjansen på å spise noen klør og litt jordbær da, uten å risikere at jeg gjør noe galt...

er det andre ting jeg må holde meg unna no i svangerskapet?

Spekemat og noe ost og ørret over 1kg, kveite ol pga tongmetaller.
Skal være en link hær noen plass.

ORIGINAL: Kittekat

Du kan spise klørne på krabbene, men ikke innmaten. Jordbær går helt fint.

sign

da har jeg lest inne på den nettsiden som dere anbefallte over her. Takk for link. Men jeg kom til å tenke på en ting, hva med sånn smårettsbacon og småretts skinke? baconet er jo ikke stekt..

ORIGINAL: *Lilly84*

da har jeg lest inne på den nettsiden som dere anbefallte over her. Takk for link. Men jeg kom til å tenke på en ting, hva med sånn smårettsbacon og småretts skinke? baconet er jo ikke stekt..
tror ikkje du bør spise ustekt bacon...

ORIGINAL: *Lilly84*

Jo, bacon er da stekt før det serveres? Jeg hadde aldri spist bacon som ikke var stekt ihvertfall. Skinke er kokt, så den er grei.

Back
Topp