Kan jeg spise dette???

Mat

• Ja

• Nei

Results are only viewable after voting.

Majah.

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberbarna 2021
Sitter i middagsselskap og skal spise komler! Komlene er laget med litt kokt fenalår, som ligger inni komlene:hilarious: fenalåret er kokt i 4 timer, så de blir typisk pinnekjøtt:rolleyes: har googlet meg galen, og finner ikke trygt nok svar på spørsmålet mitt! Noen som vil hjelpe meg med svar?:rolleyes::rolleyes: Unngår ikke og spise dette, om det ikke er nødvendig:wacky:

Kan ikke skjønne at det er noe problem når det er kokt så lenge. Jeg hadde spist :)

Mulig det er noe jeg ikke vet, men hvorfor i alle dager skulle det ikke være greit å spise sau?
Spiser masse sau/lam jeg, aldri hørt eller tenkt at det ikke skulle være greit i svangerskap?

Mulig det er noe jeg ikke vet, men hvorfor i alle dager skulle det ikke være greit å spise sau?
Spiser masse sau/lam jeg, aldri hørt eller tenkt at det ikke skulle være greit i svangerskap?
Fenalår skal man vel ikke spise som gravid? Altså uten at det er varmebehandlet? Det er jo spekemat vel? :bag:

Fenalår skal man vel ikke spise som gravid? Altså uten at det er varmebehandlet? Det er jo spekemat vel? :bag:
Man skal ikke spise rått kjøtt nei, som spekemat er om man ikke varmer det, men det er ikke noe eget med fenalår v.s andre deler på sauen. Det handler kun om rått/ikke rått. Og kokt i 4t er jo ikke rått, da er det akkurat som å spise annet sauekjøtt.

Man skal ikke spise rått kjøtt nei, som spekemat er om man ikke varmer det, men det er ikke noe eget med fenalår v.s andre deler på sauen. Det handler kun om rått/ikke rått. Og kokt i 4t er jo ikke rått, da er det akkurat som å spise annet sauekjøtt.
Ja, nettopp derfor jeg skrev at det er greit å spise siden det er kokt :wacky:

Ja, nettopp derfor jeg skrev at det er greit å spise siden det er kokt :wacky:
Ja, jeg bare ble usikker på om det var det at det var sau eller noe som gjorde at TS var redd for å spise det :facepalm:. For spekemat er jo bare spekemat så lenge det er rått, idét det er kokt så er det jo som alt annet kjøtt man spiser til middag.

Tenkte at det var greit å ikke bare si ja, så noen kan tro at det er greit å spise fenalår uansett hvordan det er behandlet.

Back
Topp