Kan jeg spørre

Plexy

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
om en ting? Dere som får satt inn 2 egg. Hva er grunnlaget for det? De vil ikke sette inn to egg til meg pga risikoer med flerlingsvangerskap.
Jeg tilhører St.Olavs.

Hei! De vil ikke det på meg heller. Tilhører Porsgrunn. Jeg får ikke sette inn 2 før på 3 forsøket. De går utifra alder og div. Er på mitt 2 forsøk, har 9 egg på frys. Hatt totalt 5 innsett, så vi tenkte å "kreve" å sette inn 2 om ikke neste innsett går. Man kan ønske seg sier de, men legen vurderer. Men vi får uansett ved 3 forsøket:)

St. Olavs er kjempestrenge med alt slikt.. tror det skal mye til for æ få to hos dem.. :/ er også der og har inntrykk av at de har strenge regler de følger..

flerlingesvangerskap er alle risikosvangerskap. Så det kan nok ligge noe i der, og de har en øvregrense på to egg (nasjonalt)

DEt hadde de ikke for en 23-20 år siden isj... Svigermor fikk på sitt siste forsøk satt inn tre egg.. Alle tre festet seg, de ble premature, og noe som er helt normalt med flerlingesvangerskap over 2 barn) Tvillinger blir gjerne litt mindre i størrelse, men der er det like mange som blir født etter uke 37 (da ar de ikke lengre regnet som premature).
Men jeg kan ikke si med sikkerhet at det er det som gjør at de sier nei til to egg. Men at det kan være at det ligger noe i det. (det er i hvertfall min logiske overbevisning)

Jeg fikk satt inn to i forrige uke, men det er fryseforsøk da. Skulle egentlig sette inn blastocyst, men det hadde visst kræsjet med helg! Jeg spurte da legen hva som var nest best, og kom med forslag om to.. Det gikk han med på!
Hører til i Porsgrunn.

Jeg har fått inn to i Porsgrunn to ganger. En gang var det fryseforsøk og to egg fryst ned sammen. Andre gangen var det ferskforsøk hvor jeg ytret ønske. Ingen egnet som frys.

Jeg fikk satt inn 2 ferske egg på 3.forsøk (Riksen). Det måtte jeg insistere på da de helst ikke ville pga faren for flerlingesvangerskap. Jeg er frisk som en fisk, men det er å anse som risikosv.skap allikevel.
Leste mye om dette når det stod på, og grunnen til at de helst ikke vil (i tillegg til ovennevnte) er blant annet at sannsynligheten for å bli gravid ikke er vesentlig mye større enn ved å fryse ned overtallige og bruke disse i fryseforsøk. Prosedyren for nedfrysing/tining av embryoene har blitt så mye bedre de siste årene at langt de fleste overlever til innsetting... Kort forklart.
Er man under en viss alder (37 år tror jeg) og i 1. eller 2. forsøk skal det nok mye til for å få sette inn flere enn ett embryo i Norge (med unntak av fryseforsøk da).

Tvillingsvangerskap er definitivt risikosvangerskap. Men å sette inn to vil jo ikke nødvendigvis føre til tvillinger. Første gang jeg satt inn 2 ble det en baby. Andre gangen ble det negativt. Tredje gangen ble det tvillinger.

Fikk to egg inn både på andre og tredje innsett. Et avbrutt og et negativt forsøk før det. Men jeg går privat og de er mer liberale. Nå ruger jeg og håper egentlig litt på tvillinger!

om en ting? Dere som får satt inn 2 egg. Hva er grunnlaget for det? De vil ikke sette inn to egg til meg pga risikoer med flerlingsvangerskap.
Jeg tilhører St.Olavs.
st olavs er veldig strenge på dette, så det skal vistnok mye til. Jeg spurte og mener de sa at dersom kvinnen hadde høy alder eller eggene var sv dårlig kvalitet kunne de vurdere to, dersom det f.eks var siste forsøk.

Fikk satt inn 2 på frys på riksen, men tror de er ganske strenge på fersk.

st olavs er veldig strenge på dette, så det skal vistnok mye til. Jeg spurte og mener de sa at dersom kvinnen hadde høy alder eller eggene var sv dårlig kvalitet kunne de vurdere to, dersom det f.eks var siste forsøk.
Aha. Takk for svar :)

Back
Topp