Kan jeg spørre dere...

Miniinis

Elsker forumet
Hvor ofte mannfolkene deres er borte fra dere (og eventuelt barn) og hva synes dere er akseptabelt? Da tenker jeg på fest/ute med gutta, bortreist gjennom jobben, treningssamlinger, gutteturer, kurs osv.

Her er sambo ute minst en gang i mnd, hvis ikke 2-3 ganger. Og siden jeg går hjemme så er jo gutten så å si bare hjemme, han har ikke vært på overnatting eller noe.
På guttetur trenger han ikke å fære så ofte siden jeg så å si alltid må skippe mine turer fordi han plutselig må jobbe ekstra, maks 1-2 ganger i året er han på guttetur (jeg høres sikkert litt kjip ut nå, men får så være! ;) )

ute sjelden men har jobbet en del overtid osv i det siste og det syns jeg nesten er mer slitsomt for det er vanskelig å planelegge da :( men er jo jobb og penger så kan jo liksom ikke si nei til det..

Ofte :) Men det er jo jeg også da.. Tror iallefall vi er hver for oss to helger i måneden. Men dette er noe som begge synes er ok, vi er jo mye sammen ellers. Vi går iallefall ikke lei...

Alt for lite. Kan ikke huske sist han var borte. Han er for MyE familiemann. Synes han har godt av å komme seg ut litt, men han vil heller være hjemme i helgene å lage god mat å leie en film vi alle kan se.

Min er ute og reiser flere dager i måneden, veldig mye i perioder. Han prøver å planlegge det slik at det ikke går ut over helgene våre, men det blir noen helger innimellom, kanskje en i måneden, samt noen ukedager. Han er vel i snitt borte en uke hver måned, ofte mer. Pga jobb blir det noen kvelder ute også, da det er en del av det, men da kommer han alltid hjem hvis det er i rimelig avstand. Han er veldig flink til å ringe og sende sms minst en gang i løpet av dagen eller kvelden, og jeg våkner alltid til en koselig melding på telefonen hvis han er bortreist og er sent oppe der han er. Guttetur har han i september hvert år, men den droppes i år pga baby i august. I tillegg er det noen turer via jobb han er med på, men han dropper det han kan nå i år pga baby. Skal innrømme at det er sårt når han er borte, særlig nå som jeg er gravid, men jeg gjør det beste ut av det, er sammen med venninner og koser meg hjemme det jeg kan. Det er desidert verst om kvelden, jeg sover ikke godt alene. Jeg visste at det var slik da vi ble sammen, og er i utgangspunktet veldig selvstendig, men som gravid har jeg helt andre behov:-). Heldigvis prøver han å tilpasse mest mulig, og har faktisk takket nei til noen turer han alltid er med på fordi det blir for nær termin.

Jeg kan ikke velge hva jeg synes er akseptabelt, fordi det er jobben hans som styrer det, men han prøver i alle fall å begrense det. Så blir det heller noen tårer innimellom fordi jeg synes det er tungt. Men verdens beste mann er verdt det.

så og si aldri..:p han er mye ute og «lufter» seg da.. innom broren ol på besøk på kveldstid, ute og styrer med bil og båt, men ikke noe serlig ellers.. han liker ikke å gå ut uten meg har han sagt.. og ikke går vi ut noe serlig bare oss to heller.. :p må bli litt flinkere på det! ;)

Her er han på diverse ting minst en helg i måneden ofte flere. Ikke alltid det innebærer overnatting da, men for eksempel at han er borte hele lørdagen, eller at han er borte på lørdagen og søndagen. Hadde det vært jobb hadde det vært en ting (kjipt det også, men det er jo en god grunn, og det blir jo penger av det i det minste), men når det er bare fordi han har lyst blir det noe annet. Skal sies at jeg sjeldent er borte, ikke fordi jeg ikke vil, men fordi de fleste vennene mine bor ganske langt unna og jeg gidder liksom ikke (og har ikke råd) til å reise 2-3 timer eller mer for å finne på noe en dag. Mulig det bare er jeg som er hormonell og kjip altså, men han er faktisk mer borte nå som jeg er gravid enn tidligere også. Føler jeg bare sitter hjemme og er ensom halvparten av tiden.

Veldig sjeldent! Men han har vedlikeholdsnatt på jobb ca en gang pr mnd,kurs noen ganger pr år. Byen er han ikke på mer. Vi inviterer heller folk hjem til oss. Også er han god kamerat med naboen så de finner på saker her. Skikkelig familiemann og det syntes jeg er helt greit:) han finner jo på div gutteting innimellom.

Både jeg og mannen er flinke til å komme oss ut på ting, både hver for oss og sammen. Jeg er ofte ute med jobben og han går mye på konserter + vi går mye på konserter/kino sammen (superheldige med barnevaktutvalget her i gården). Men han er sjelden veldig sein eller full heldigvis. Guttetur er han kanskje en gang i året og et par ganger i året bortreist i jobbsammenheng. Jeg er det samme. Så her er det jevnt fordelt! Synes det er kjedelig når han er borte over natten, men skal jeg få lov så må jo han og få lov :-) denne helga er det musikkfestival i byen. Han vil vi skal gå hele helga, men jeg orker ikke to dager, så i kveld går han alene mens jeg blir med i morgen. Synes det er viktig å komme seg litt ut på ting selv om mann har barn!

Back
Topp