Kan jeg snart drikke bringebærblad-te?

Tjolahopp

Elsker forumet
når kan jeg begynne med bringebærblad-te? har en pakke stående i skapet, syns den er så god, men har ikke turt å begynt på den enda.[:-]

tickeren er feil, er nesten 33 uker... er det farlig om jeg drikker litt av den allerede nå? ELLER BØR JEG VENTE ENDA LENGRE? (oi capslock, gidder ikke fikse[&:])

[:)]

Ja den skal være for å få fortgang på fødsel...Men er den ikke fra uke 34[8|]

ORIGINAL: DjevelensLilleEngel

Er den teen for å fremkalle fødsel eller hva er den for?

Fint middel ved svangerskap og fødsel

Det er imidlertid som et fødselsforberedende middel at te av bringebærblad i våre dager har størst aktualitet. Urten har avslappende, styrkende og sammentrekkende virkning, og virker spesielt gunstig på livmoren i de tre siste månedene av svangerskapet og under fødselen. Den sammentrekkende og stimulerende virkningen er med på å styrke og stramme musklene i livmor og underliv, mens de avslappende og mer beroligende egenskapene samtidig får livmoren til å slappe av.

Bringebærblad styrker også slimhinnene i hele kroppen. Den virker på fordøyelsessystemet og kan effektivt lindrer kvalme under svangerskapet. Te av bringebærblader kan derfor brukes for å sikre en trygg og lett fødsel, og for å stimulere melkeproduksjonen etter fødselen og lette rekonvalesensen. Den styrkende og beroligende virkningen på den glatte muskulaturen i livmoren bidrar til å lindre smerter ved livmorsammentrekningene under fødselen, samtidig som den gjør sammentrekningene mer effektive så fødselen både blir lettere og mer kortvarig. Laboratorieforsøk har vist at te av bringebærblad virkelig påvirker livmoren, men da den eksakte virkningsmekanismen er ukjent, anbefales det at inntak av slik te under graviditet bare skjer under medisinsk oppsyn.

Drikk en kopp av denne teen 2-3 ganger daglig.

(http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/rubu_ida.htm)

Litt langt... men her står det at en kan drikke de 3 siste mnd, men på pakken står det fra uke 35...

Den virka ikkje på meg..Men eg tok kapslene...Men burde vel vente i tilfelle det sko skje någe[8|]

ORIGINAL: buffi

Den virka ikkje på meg..Men eg tok kapslene...Men burde vel vente i tilfelle det sko skje någe[8|]

drakk den sist svangerskap, da ventet jeg til 34/35, fødte ikke før 5 dager før termin - så tviler på noe ble påvirket da...

hm... får tenke litt til [&o]

er jo ingenting jeg kan drikke på!! drikker ikke te, brus, saft... bare vann og kaffi igjen - og kaffi skal en heller ikke ha så mye av!! ååårh!

kjeder meg jo!!

Har ikke helt troen på at bringebærkapsler/te kan fremkalle fødsel i seg selv, men at det godt kan være gunstig for "systemet".

ORIGINAL: Marati

Har ikke helt troen på at bringebærkapsler/te kan fremkalle fødsel i seg selv, men at det godt kan være gunstig for "systemet".

ja, det jeg også tror...

ORIGINAL: heleniie

jeg fikk bare sinnsykt vondt i magen av den...så smaken den dritt. å på toppen av det hele kom ikke ungen før 8 dager over tiden uansett hvor mye jeg drakk... hehehe [:D]

hehe, jeg syns den var god [:)] eneste teen jeg noen gang har likt [8D]

men vondt i magen, elller kynnere? etter som jeg husker så fikk jeg litt kynnere av den sist, men thats it... så tror ikke helt den vil sette igang fødsel nei...

ORIGINAL: Rødvinsmamman

Jeg spiste kapslene på slutten, hadde ingen effekt her. Ikke på fødsel, men mener å ha lest at det er med på å styrke livmoren og gjøre at den fortere trekker seg sammen etter fødsel. Aner ikke om det stemmer da

jo, etter dte jeg har lest så skal det hjelpe på det også. styrker livmora fram mot fødsel og hjelper sikkert videre på de etterpå! goode teen [:D]

Back
Topp