Kan jeg smøre bikkja

smash

Forumet er livet
VIP
med sink salve under potene? Han har blitt litt sår under potene sine.. ikke på selvepotene, men mellom..
Han sleiker seg mye der.. Eller burde jeg vente å høre med dyrlegen til mandag?

Du kan fint ha på zink, men tre en sokk eller noe utenpå så han ikke slikker det av. Hunder elsker å slikke av salve, så om han får fri tilgang vil han slikke mere på det, og det blir enda mer sårt. På mandag kan dere evnt kjøpe potesalve eller lignende hos dyrlegen:)

Ok, da skal jeg smøre han litt, og ta på sokker. Tusen takk for svar!

hellosan kan du også bruker [:)] hunden min sprekker på potene så jeg bruker en potsalve som er kjøpt på dyrebutikken, husker ikke merke, men boksen er i plast å er grønn, jeg syns det fungere ganske bra[:)]

bruk HONNING!!

det funker kjempe bra på helingsprosessen . fikk det anbefalt av vet [:)]

har du ikke purelan (brystvortesalve)? eller bivoks (weeleda sin kuldekrem er ren bivoks feks)?

jeg brukte purelan på potene til hunden forrige vinter fordi han fikk kuldesår, og guuud så effektift!
bivoksen er helt sikkert enda bedre da den er godt egnet mot kulde. er jo derfor man får kjøpt ren bivoks som kuldekrem [8D]

Takk for tips! Hjalp med sink salve i går, men skal kjøpe en ordentlig krem i morgen!

Det er vann i sinksalve, så om han skal ut i minusgrader, bør du smøre med noe annet...

Back
Topp