Kan jeg slippe unna..?

MotherOfDragons

Elsker forumet
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
Jeg har 2 HG svangerskap bak meg.
Men nummer én begynte jeg å kaste opp før jeg testa positivt.
Men nummer to så kom kvalmen for fullt uke 7+0.

Nå er jeg 5+4 og kvalmen har vært levelig.
I dag ikke kvalm i det hele tatt, med mindre jeg spiser litt mye..

Kan det være en sjanse for at nummer 3 IKKE blir et HG svangerskap?? :anyone
 
Jeg har 2 HG svangerskap bak meg.
Men nummer én begynte jeg å kaste opp før jeg testa positivt.
Men nummer to så kom kvalmen for fullt uke 7+0.

Nå er jeg 5+4 og kvalmen har vært levelig.
I dag ikke kvalm i det hele tatt, med mindre jeg spiser litt mye..

Kan det være en sjanse for at nummer 3 IKKE blir et HG svangerskap?? :anyone
Det er absolutt lov å håpe! Men jeg ville egentlig innstilt meg på st det ble nytt HG svangerskap, og tatt grep tidlig. Selv begynte jeg på kvalmestillende når kvalmen så vidt begynte, slik at jeg slapp å havne i en vond sirkel av kvalme/sult/mer kvalme/dehydrering/enda mer kvalme.
 
Skal til legen i morgen på første kontroll og skal da be om kvalmestillende så jeg er forberedt.
Kvalmen har virkelig tatt seg opp denne uken, så jeg forbereder meg på ny runde med HG.
6+1 i dag.

Bare jeg slipper å være sykmeldt denne gang.. :smiley-angelic001
 
Skal til legen i morgen på første kontroll og skal da be om kvalmestillende så jeg er forberedt.
Kvalmen har virkelig tatt seg opp denne uken, så jeg forbereder meg på ny runde med HG.
6+1 i dag.

Bare jeg slipper å være sykmeldt denne gang.. :smiley-angelic001
Føler virkelig med deg! Jeg er på sykehuset for første runde væskebehandling nå.
 
Skal til legen i morgen på første kontroll og skal da be om kvalmestillende så jeg er forberedt.
Kvalmen har virkelig tatt seg opp denne uken, så jeg forbereder meg på ny runde med HG.
6+1 i dag.

Bare jeg slipper å være sykmeldt denne gang.. :smiley-angelic001
Eg har vert 100% sjukemeldt i fleire veker pga kvalme i dei tre forrige svangerskapa. No er eg 8+1 og fortsatt i 50% jobb, og eg trur all æra er til Xonvea :) gløymte tablettane ein dag og fekk kjenne kor grusomt det var utan. Dei er tunge dagar no og, men mykje bedre for hovudet om eg klara å holde meg litt i jobb.
 
Eg har vert 100% sjukemeldt i fleire veker pga kvalme i dei tre forrige svangerskapa. No er eg 8+1 og fortsatt i 50% jobb, og eg trur all æra er til Xonvea :) gløymte tablettane ein dag og fekk kjenne kor grusomt det var utan. Dei er tunge dagar no og, men mykje bedre for hovudet om eg klara å holde meg litt i jobb.
Så Xonvea er det nye zofran forstår jeg riktig?? :dontknow
 
Så Xonvea er det nye zofran forstår jeg riktig?? :dontknow
Egentlig så er xonvea det nye phenergan og b6. De inneholder B6 og ett antihistamin. Da jeg snakket med legen om å prøve det så ble vi enige om å prøve phenergan og b6 først fordindet er billigere, men jeg har resept på xonvea intilfelle det ikke funker. Postafen inneholder faktisk ett tredje antihistamin. Noen har god effekt av allt, og for noen funker kanskje en av delene eller ingen. Man må bare prøve. Jeg prøvde det billigste først ihvertfall :hilarious: zofran er vel fort det aller dyreste da.
 
Back
Topp