Kan jeg si dette til BV og martemeo kvinnfolket?!

ORIGINAL: armstrong

Jeg skal ikke seeeende det noen plass.. Jeg skal sii det face to face..

Hjelper deg nok ikke uansett.
Som skrevet tidligere kan det nok gå mot sin hensikt om du skriver det selv. Da jeg ville tenkt at du var umoden og kanskje tregte den hjelpen du får og mer.
Tenk deg nøye om og formuler meningene dine på en mye mer moden og oversiktilig måte, og kanskje hører de på deg:)
Uansett så vil BV oog martemeo nok bare hjelpe deg, jeg ville tatt imot den hjelpen jeg fikk! Hadde blitt glad om jeg hadde fått masse tips og innspill i oppdragelsen og alt til snuppa jeg, for gjør sikkert mye feil[;)] Er ikke lett å være mor, og må være kjempe tøft å være ung alenemor.
Lykke til:)

kjære deg,du må få hjelp til å skrive det der brevet såfall!!
dette du har skrevet til no vil virke mot sin hensikt...
du må prøve å skrive det mer objektivt og mer sakeligt...

Masse lykke til,håper det ordner seg for deg!*sender lykke støv din vei*

Det vil overhodet ikke gjøre det noe bedre.

Vi ble satt på sånn Marte Meo-opplegg, men jeg sa bare ifra at dette ikke var noe for oss. Null pes. Helt til vi måtte på BV sitt kontor og forklare hvorfor, men hun konsulenten skjnte meg da, men ikke hun MM-damen, og hun begnte å snakke om at sønnen min såg så trist ut og bla bla for å finne på mere...

Jo jeg regnet egentlig med at du hadde tenkt si det og ikke sende det.
Men tror nok likevel at det er fort gjort at det kan slå litt feil vei.
Beste er og samarbeide mest mulig, for når dem synes at alt ser bra ut så vil dem også trekke seg tilbake.

Skjønner at det kan være tungt og slitsomt der og da mens alt dette står på, men tror nok dessverre ikke det hjelper og be dem trekke seg unna når dem først har bestemt seg for og følge dere opp.
Er nok bedre og samarbeide mest mulig, men samtidig være klar på at du gjerne vil klare deg uten dem og at det er målet ditt, for da vil dem også trekke seg unna når dem føler situasjonen tillater det.
Lykke til. [:)]

ORIGINAL: •Mammatil3•

Da ville jeg tatt det på en rolig og ordentlig,men bestemt måte!
Hvor lenge skal dette pågå?Hvor lenge skal de være inni bildet?Hvor vil de? still litt krav,og be dem komme med evnt dato for ferdig utredelse!
Vær ærlig å si du vil ha noe og forholde deg etter.
Ta gjerne med en av foreldrene dine eller en god støtte som kan være sammen med deg!
Da er dere 2 stk som har hørt samme ting,og har da samme oppfatning av saken!

Ja, skal være rolig og bestemt. Jeg tørr ikke å streng/kjeftete likevel jeg så.

De sa de skulle følge oss til ungen begynner på skolen!
Jeg samarbeider selvsagt. Men de finner på "nye" ting som jeg liksom sliter med. (Noe jeg ikke gjør!)
De har sagt at jeg viser ikke følelser for sønnen min!? what?! Selvfølgelig gjør jeg det!
Ja, mamma skal bli med meg på det møtet vi skal ha neste gang. ER jeg som skal si mest da, siden det er mitt problem.

Dette kan du ikke si til en offentlig instans. Disse menneskene er der for å hjelpe deg, hvis du serverer dem dette vil det styrke dem i at du trenger hjelp. Prøv å ikke virk så aggressiv, sett opp noen punkter du vil legge vekt på, og fremlegg disse på en saklig måte. Samarbeid med dem, de vil deg og barnet ditt det beste. Lykke til !

jeg ville nok moderert meg veldig, for ikke å fremstå som ubalansert og tverr.
skjønner at det er slitsomt å ha følelsen av bvtj hengende over seg over lengre tid. Men ville heller sagt noe om det. jeg regner med det er frivillig hjelpetiltak du har tilbud om?
hadde sagt at du synes det er fint de hjelper deg men at du ikke føler behov for MarteMeo. ville også bedt om å få klare mål for hva de mener du må/bør oppnå...så kan du diskutere målene med de og kanskje bli enige med dem

ORIGINAL: Fyrste metall

ORIGINAL: *MissLed*

Er det meningen du skal sende dette...?
Veldig rotete og dårlig formulert spør du meg...
Kan jeg spørre hvor gammel du er?

Voksent [8|]

Det var ikke for og være frekk, det var et reelt spørsmål, da hun på bloggen er 15(?) men i en annen tråd har en lillesøster på 19... Bare lurte på om jeg hadde missforstått noe?

Nå vil jeg ikke mer, og jeg trenger ikke hjelp fra dere. Det har jeg aldri trengt! Jeg har sagt det altfor mange ganger til dere allerede, men det ser ikke ut til at dere forstår og virker som dere finner på noe nytt vi liksom ikke gjør så bra eller noe. Håper jeg sier dette for siste gang nå, og at dere forstår det og lar meg være i fred! Dere kan det å utnytte min sjenerthet, for dere vet jeg ikke tørr å si meningene mine, så dere bare presser på! Nå er det nok! Det finnes utrolig mange andre mennesker som trenger deres hjelp, jeg trenger ikke deres hjelp! Jeg klarer ikke helt å huske hvorfor dere kom inn i bildet egentlig, men jeg tror det var noe pga jeg ikke fikk Jonas til å sovne selv i senga eller noe?! Men dere var uansett ikke til hjelp, og jeg klarte det helt selv! Men likevel står dere der og maser om enste møte og ditt og datt!
Og det er jo ikke rart at jeg blir stille og slikt når jeg skulle leke med sønnen min foran dere, når det sitter to-tre kvinnfolk å GLOR på oss! Det er jo bare ekkelt!! Og jeg ville aldri bli med på det derre filminga! Men neeei da, måtte prøve maaaange ganger før dere forsto at jeg ikke ville! Nå har dere heldigvis respektert det ønsket, så nå kan dere respektere at jeg ikke vil ha noe med dere å gjøre mer! Det er mitt liv, jeg bestemmer! Vi har det helt fint vi, så nå synes jeg at dere kan respektere meg når jeg ikke vil mer og ikke trenger dere mer.
Skjønner jeg må ha litt kontakt med barneverne siden de betaler barnehage regninga mi. Men da skal det vel ikke være slik som nå? Og det med at jeg sikkert trenger noen  å støtte meg på den dagen BF spør om han kan ha ungen på overnatting skjønner jeg litt, men jeg har stor støtte fra familien min!
Så nå er det over og ut!

Jeg fikk litt jernteppet, så ble litt rotete.

Kanskje noe sånt?? Jeg har ikke idet minste kjennskap til saken din uansett-,men ønsker deg masse lykke til[:)]...

Til Barnevernet! dd.mm.åå

Jeg får profesjonell hjelp fra martemeo. Jeg ønsker at denne hjelpen opphører umiddelbart . Min konklusjon er at jeg ikke får stort hjelp av dette tiltaket, og at det er unødvendig ressursbruk.
Ofte føler jeg at jeg kommer til kort, fordi jeg er sjenert som person, og sjelden klarer å "snakke for meg selv" .
Når det gjelder angående sovingen till jonas, er dette et barn som har ulik behov, det feks at han ikke vil sove i sin egen seng er IKKE lenger et problem for meg, så lenge han har behov for samsoving, vil jeg gjerne imøtekomme mitt barns behov på dette området.
Når det gjelder observasjon fra martemeo gruppen, synes jeg for min del at føles litt "kunstig" når jeg skal samhandle med barnet mitt under lek- for det er ikke et normalt/naturlig setting, og tilleg føler jeg og ser at barnet mitt også blir distrahert av slik observasjon og eller filming.
Dere kan gjerne komme med inspill/ tilbakemelding, men jeg vil med dette avslutte mitt samarbeid med dere.
Takker for all støtte/ hjelp jeg hittil har fått.

Med vennlig hilsen

...........

Back
Topp