kan jeg male?

LadyOnHeels

Elsker forumet
ser coopobs bygg selger 10L maling spann til 299kr og det passer meg perfekt siden jeg har tenkt å male stuen, det står også på malingsspannet at den er løsmiddelfri?! vil det si at jeg som gravid kan male med den? (med litt lufting når jeg holder på så klart!)

Jeg maler som bare juling, bruker løsemiddelfri maling, lufter godt, OG har på skikkelig maske.. ;P 
Passer også på å lufte godt ut noen dager før jeg oppholder meg der. Tar alle mulige forholdsregler! heeh..

Det er KUN Sens som er godkjent for gravide og male med.

Jeg har også vært å snooka litt siden jeg tenkte å begynne på barnerommet om en mnd tid. 
Og eneste malingen man kan male med er som sagt Jotun Sens og en til, som er ca lik som sens, husker ikke navnet i farta.

men oljebasert er "greit nok".

Hjelper foresten ikke med støvmasker! Skal du male og bruke maske må du bruke fluemaske med filter  (disse er dyre! 3-600 kr og man kan kun jobbe med de i 5 t før man må bytte filter...)
Økonomisk sett kan man like godt bruke Sens, kontra eks oljebasert med maske...

ps! Fersk oppkuttet løk tar vekk litt malingslukt, vi har alltid en tallerken med løk når vi har malet :)

Jeg tar ikke sjansen. Malingen får vente til den lille er ute og vi ikke behøver oppholde oss der det skal males. Ikke en gang jotun sens  ville jeg brukt. 

Jeg jobber selv i malingsavd. og du skal KUN  male med Jotun Sens når du er gravid! Jeg har kjøpt inn den helmatte malingen til barnerommet og der er det kun mannen som jobber innpå til lukt er borte! Unik mulighet til å sitte med beina på bordet mens mannen jobber

Malte med både vannbasert, olje og vannbasert olje (den nye som har tatt over for olje) i begge sv.skapene, og det har gått helt fint det altså.. Er bare å lufte godt om du har mulighet til det, og regner ikke med at du skal stå hver dag hele sv.skapet uansett. 

Mente vannbasert, ikke oljebasert  :P
Den andre malingen som er svanemerket heter green room, men usikker om den er "gravidsikker" :P

kristin1986 skrev:
Jeg har også vært å snooka litt siden jeg tenkte å begynne på barnerommet om en mnd tid. 
Og eneste malingen man kan male med er som sagt Jotun Sens og en til, som er ca lik som sens, husker ikke navnet i farta.

men oljebasert er "greit nok".

Hjelper foresten ikke med støvmasker! Skal du male og bruke maske må du bruke fluemaske med filter  (disse er dyre! 3-600 kr og man kan kun jobbe med de i 5 t før man må bytte filter...)
Økonomisk sett kan man like godt bruke Sens, kontra eks oljebasert med maske...

ps! Fersk oppkuttet løk tar vekk litt malingslukt, vi har alltid en tallerken med løk når vi har malet :)

Oljebasert maling ska du holde deg unna HELE svangerskapet! Og om det går fint for en, så er det ikke sikkert det går så bra med andre. Supreme Finish (vanntynnbar oljemaling) som har tatt over for Lady Classic går under oljemaling.

Hvorfor i alle dager ta sjansen når den kun er Jotun Sens som er godkjent å male med for gravide?? Er for dumt å si "det gikk bra med meg". Det er virkelig ikke så vanskelig å følge anbefalingene de skarve 9 mnd man er gravid..

Vi driver og pusser opp en del om dagen. Det nevnte jeg for legen på første kontroll, og fikk streng beskjed om at hvis jeg skulle male, så skulle jeg KUN bruke Jotun Sens nå som jeg er gravid!

Oljebasert maling ska du holde deg unna HELE svangerskapet! Og om det går fint for en, så er det ikke sikkert det går så bra med andre. Supreme Finish (vanntynnbar oljemaling) som har tatt over for Lady Classic går under oljemaling.

det betyr at man ikke skal bruke lade supreme finish som gravid?

Back
Topp