Kan jeg male???

Pixiee

Gift med forumet
Januarlykke 2020
vi holder på å pusse opp hele leiligheten vår, og skal derfor male hele greia... Har kjøpt sånn økologisk maling eller noe sånt (forsto ikke helt hva sambo mente), men det jeg lurte på er om det er farlig for mini om jeg deltar på malingen? Jeg har så lyst å male barnerommet i dag :-)

Noen som har malt mens de var gravid feks?

Tjaaa..du skal aller helst ikke male noe som inneholder løsemiddel og slikt, men du har jo den malingen som heter "sense". Den kan du male med vettu[:D]
Men ikke oljemaling har jeg hørt[:)]

ORIGINAL: Wo

Tjaaa..du skal aller helst ikke male noe som inneholder løsemiddel og slikt, men du har jo den malingen som heter "sense". Den kan du male med vettu[:D]
Men ikke oljemaling har jeg hørt[:)]

Ja mener å ha lest at en kan male med vannbasert og ikke oljemalingen. Og det e når malingen tørker det er farlig ... Ble litt usikker.. Vi har vannbasert på veggene og listene skal ha oljemaling, noe vi ikke skal bruke før helt på slutten av malingsprosessen ..

Oljemalingen ville jeg nok latt mannen ta seg av, og luftet ordentlig mens det blir malt og i etterkant mens det tørker.
Jeg anbefaler maling av merke Sense, den skal ikke være farlig for gravide uansett den. I allefall det de reklamerer med[8D]

Selv er jeg ganske så "bitter" vi har nettopp kjøpt oss hus, og jeg har gledet meg til å vaske og beise altanen, samt trappa inne, er så morro å se hvor fint det blir. I min iver har jeg jo naturligivs glemt av at jeg ikke kan male med slike "stoffer". Kan ikke engang vaske trappa og altanen. [:-]

Som de andre sier over her, bare med vannbasert[:)] Malte spisestue og stue når jeg gikk med snuppa, og hun er da normal(håper jeg[:D])

ORIGINAL: Oka

Som de andre sier over her, bare med vannbasert[:)] Malte spisestue og stue når jeg gikk med snuppa, og hun er da normal(håper jeg[:D])

Hehe.. Tusen takk for innlegg :-)  Da får jeg gjøre meg klar til å male litt med god samvittighet :-)

Ja ja mal i vei og Kos deg:) bare oljemaling du ikke skal bruke innendørs! Utendørs kan du faktisk også male med oljemaling, bare det er litt luftig ute så det ikke blir tett rundt deg!!

ORIGINAL: Maja81

Ja ja mal i vei og Kos deg:) bare oljemaling du ikke skal bruke innendørs! Utendørs kan du faktisk også male med oljemaling, bare det er litt luftig ute så det ikke blir tett rundt deg!!

Var innom byggern, for å finne maling og beis til huset både innendørs og utendørs, og det var absolutt ikke maling jeg som gravid skulle male med. Uansett hvor luftig det var. Man får litt gasser i seg likevel. Men regner jo med det er opp til den enkelte om de tørr eller ikke[:)]

Jeg mener å ha hørt at gravide kan male,så lenge de ikke bruker oljemaling...[:)]

Luerer jeg også på siden jeg skal male babyseng osv.. MEN kan man ikke bruke den: JOTUN SENSE, INGEN SKADELIG AVDAMPING :P

Jo det kan man[:D] I følge reklame og byggern i allefall[:D]

" Å jeg som er graviiiid"
" hva!?? Skal jeg bli pappa? " hehehehehhe

kan fint male med vannbasert maling og sensemaling... men greit og lufte litt likevel. malte med 1 mann og han er helt normal... :) Holdt meg unna oljemaling og var ikke i leiligheten utenom når vi malte...

Malte dører og lister med sense hvitmaling, det anbefaler jeg absolutt ikke. de var fine de første mnd men den malingen holder absolutt ikke godt...+ at den blir fort stygg... ville heller overlatt maling av lister til sambo og malt med oljemaling.

Jeg malte masse sist,og har malt nå og skal male mer[:)] Så lenge du ikke står og suger i deg malingen og har rommet helt lukket så går det fint[;)]

Jeg har samme problemet.

Men de sier at vannbasert ikke er noe bedre å male med enn oljemaling. Vannbasert er luktfri, men avgir like mye farlige gasser og er faktisk farligere når det herder enn oljebasert.

så lenge du har god utlufting burde det vel være greit - men sånn sett er vannbasssert maling værre enn oljebassert, fordi vannbassert bruker mye lengre tid på å tørke, og har derfor veldig mye avgasser. Men om det rommet er avstengt fra resten av huset og godt luftet burde det være greit...

Altså ha igjen døren der og oppe vinduet. Burde liksom ikke satse på å male kjøkkenet og stua..

Helst skal vel ikke gravide måle, men jeg har ett helt hus som skal måles og må bare gjøre det, prøver å ta mye pauser og etterhvert som jeg skalbegynne må maling innvendig også kommer jo til å velge send målingen og evt bruke maske:)

jeg malte rommet til storesøster når jeg gikk gravid,og det gikk fint!

Back
Topp