Kan jeg kjøre berg-og-dal-bane for småbarn?

Forventningsfull:)

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Vi skal til Lilleputthammer i morgen, og der er det blant annet en liten berg-og-dal-bane. Den går litt fort, men 3-åringer kjører den helt fint. Jeg har tenkt at jeg ikke kan kjøre den, men hva tror dere, kan jeg det? Det er vel bare som å kjøre bil, egentlig, bare at det føles fortere fordi vi sitter i åpne vogner?

Tenker at det kanskje kjem litt an på om det er fare for å få støt mot magen? Eg var på blåtur med jobb forrige veke, og då var ein av aktivitetane å kjøre rib-båt, og då sa faktisk arrangørane at dei hadde hatt med såpass gravide som meg før (eg er 31+0 idag). Eg enda med å ikkje gjere det då, ville ikkje ta nokon sjansar, men tenker at ei berg-og dalbane som ein 3-åring kan ta må vere trygt?

Takk for innspill og erfaring. Jeg er 32+0 i morgen.
Ja, hvis det er støt man er redd for, er det ingen fare. Jeg har tatt den som ikke-gravid, så jeg vet hvordan den er. Men, det er jo brå svinger og litt slenging.. Hvis det er slike ting man er redd for er det værre. Problemet mitt er vel at jeg ikke vet hva som er årsaken til ar gravide skal unngå karuseller ++

Takk for innspill og erfaring. Jeg er 32+0 i morgen.
Ja, hvis det er støt man er redd for, er det ingen fare. Jeg har tatt den som ikke-gravid, så jeg vet hvordan den er. Men, det er jo brå svinger og litt slenging.. Hvis det er slike ting man er redd for er det værre. Problemet mitt er vel at jeg ikke vet hva som er årsaken til ar gravide skal unngå karuseller ++

Googlet litt. Årsaken er at brå landing eller plutselige oppststarter - og selvfølgelig støt mot magen.

Var i Dyreparken for noen uker siden - tenkte ikke stort over det, men tok Tømmerrenna, og var mer 2-åringen i «karuseller» beregnet barn 2-4 år.

Faren er vel at morkaka kan løsne om det blir for mye støt. Noen opplever jo det ved å skli og falle i trappa. Så jeg hadde ikke turt å ta en karusell hvor det er mye høyder. Men jeg er litt overforsiktig der muligens..

Takk for innspill! Det sto skilt om at den ikke var anbefalt for gravide, så da var der jo greit. Og jeg er helt enig i at det er viktig å være forsiktig - heller for mye enn for lite.

Back
Topp