Kan jeg ikke spise salami?

Hehe.. Ja, dessverre :( går det hvis man varmer den på et vis? Toast eller pizza f.eks?
 
Man skal vel egentlig ikke spise sånt...
Men jeg må innrømme at jeg spiste spekemat flere ganger med nr.1 og det gikk helt fint, men har lest etterpå at det er fy-fy! :eek:
Helt krise for meg også, for jeg elsker spekemat...... :(
 
Når det er varmebehandlet tror jeg man kan spise det. Hvertfall som jeg har forstått. Men ring legen din å hør?

Jeg ringte min idag å spurte ang. spotting og da etter en stund kom vi inn på no no mat:

Salat ute/borte - det skal vaskes veldig godt og man vet ikke OM eller hvor godt de vasker det
Spekemat/rått kjøttpålegg
Upasteurisert ost - som brie osv....
MEN så sa hun at jeg kunne drikke kaffe, med måte!;) Men den lysten har forsvunnet helt, for i mine øyne er det ikke så nødvendig:)
 
Du må både fryse det og varmebehandle det. Derfor holder jeg meg helt borte å gleder meg i hel til jeg kan spise det igjen :-) har ett helt fenalår som venter på meg :-P

Termin 2 Februar 2014 ♥♡♥
 
Når søstera mi var gravid så spiste hun endel salami og peperoni. Hun steikte det bare i panna før hun hadde d på skiven. Sa det var ganske godt med sprøstekt salami. Jeg har ikke smakt selv.
 
Eg heiv spekematen i frysen;) der venter den! Må den varmebehandles i tillegg?
 
Jeg steker det bare. Er kjempe godt med stekt spekeskinke og stekt chorizo :) Gjetter at det er enten frysing eller steking, for holder med steking, noe som da gjør frysing i forkant helt meningsløst ;)
 
Den må varmebehandles, er ikke alle bakterier som drepes med frysing.

Minst 70 grader i ca 5 minutt eller mer.
 
Toxoplasma drepes ved frysing ved -18*c eller kaldere i FLERE døgn. De aller færreste har frysere som klarer å holde en slik temp. Den integrerte frysen i kjøleskap, både en sånn skuff inni skapet, og et eget skap under, er IKKE kalde nok.
 
Det er verre å ikke kunne spise roastbiff på skiven! :oops: Det blir et savn...
 
hmm, har holdt meg unna speke mat, Men spiste salami på jobb de 2 siste dagene.. aldri tenkt på at vi ikke kan spise d :P
 
Back
Topp