Kan jeg heve kjøpet?

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Kjøpte en sofa på Bohus for 1 år og 3 mnd siden..det gikk noen mnd før vi syns noen av putene man sitter på ble litt rare i formen og nå siste mnd har det blitt skikkelig stygt syns jeg..irriterer meg mer og mer!

Har kontaktet de for å reklamere på den men han fyren er borte denne uka..

Har ei venninne med lik sofa og ho har samme problemet og når jeg googler ser jeg flere med det problemet og den sofaen..Da vil ikke jeg bare ha nye puter for så å få samme dritten igjen med alt styret en reklamasjon innebærer...

Kan jeg kreve å få hevet kjøpet da den sofaen overhode ikke holder som en sofa til 12.000 burde..1 år er litt lite for en sofa og åssen ser den ikke ut da om 2-3 år 

Vil heller kjøpe meg en helt annen type sofa, er flaut å få folk på besøk og de sitter som i en hoppbakke i en nesten ny salong..hehe
 
jeg fikk hevet mitt kjøp, men fikk bare tilbake 90% av summen siden jeg hadde hatt den ett år. det var skeidar, men de sa det var reglene eller loven som var sånn. 
 
Ifølge kjøpsloven har leverandør rett til å prøve å fikse problemet med produktet før du får hevet kjøpet, men ut ifra problematikken du beskriver kan jeg ikke skjønne åssen de skal få til det siden nye puter vil være produsert på samme måte som de du har nå.

Da jeg jobba med salg var det ingen regel om at man kunne trekke fra noe på refunderingssummen dersom kunden hadde krav på å få opphevet kjøpet. Det ville jeg ha undersøkt nærmere dersom du får samme beskjeden.
 


Knøttebærer skrev:
Ifølge kjøpsloven har leverandør rett til å prøve å fikse problemet med produktet før du får hevet kjøpet, men ut ifra problematikken du beskriver kan jeg ikke skjønne åssen de skal få til det siden nye puter vil være produsert på samme måte som de du har nå.

Da jeg jobba med salg var det ingen regel om at man kunne trekke fra noe på refunderingssummen dersom kunden hadde krav på å få opphevet kjøpet. Det ville jeg ha undersøkt nærmere dersom du får samme beskjeden.


Ja det jeg tenker også, når flere har opplevd samme med akkurat den sofaen vil ikke nye puter hjelpe..eneste som skjer er at jeg får da nye som blir stygge og jeg får enda mer jobb med å reklamere..

Skriver i mailen at jeg vet flere opplever samme feil og at jeg derfor ønsker å heve kjøpet og heller kjøpe en helt annen type sofa!

De får ikke slå av en krone på summen, det står ikke noen steder i kjøpsloven at de kan slå av på prisen nei!!
 


LadyOnHeels skrev:
jeg fikk hevet mitt kjøp, men fikk bare tilbake 90% av summen siden jeg hadde hatt den ett år. det var skeidar, men de sa det var reglene eller loven som var sånn. 


Det kan umulig stemme..det hadde jeg aldri sagt ja til..du skal ha tilbake hver krone, de har solgt et produkt som ikke fungerer som det skal.

Men det er kanskje for sent å krangle på det nå? 
 
Skulle tro at når det er mangen med samme problem at du skulle få heve kjøpet,for da er det liksom ikke noe å fikse.... Og til 12 tusen burde den vare mye lengre:-)
 


besnik skrev:
Skulle tro at når det er mangen med samme problem at du skulle få heve kjøpet,for da er det liksom ikke noe å fikse.... Og til 12 tusen burde den vare mye lengre:-)


Håpe de ikke gidder å prøve å fikse det..må jo koste mye for de om de skal bytte ut alle sitteputene i sofaen både 1 og 2 ganger før de ganske sikkert må ende opp med å gi meg pengene tilbake..

Mye styr for oss også å holde på sånn..med 3 unger må vi ha en sofa vi kan stole på og som tåler en del noe de lovet at denne her gjorde..

12.000 var tilbudsprisen, egentlig enda dyrere..uansett skal de holde lenger
 
I følge loven har butikken 2 forsøk på å ordne problemet, 3 gang man reklamerer på samme feil kan man heve kjøpet.
Hvis det er et kjent problem, og det ikke er gjort noe for å forbedre produktet fra produsent så hender det butikken lar en heve kjøpet.

Hvis det er et kjent problem og butikken har fått inn mange rapporter på samme sak, pleier de å gjøre noe med produksjonen, eller slutte å selge produktet.
 


Barnslig skrev:
I følge loven har butikken 2 forsøk på å ordne problemet, 3 gang man reklamerer på samme feil kan man heve kjøpet.
Hvis det er et kjent problem, og det ikke er gjort noe for å forbedre produktet fra produsent så hender det butikken lar en heve kjøpet.

Hvis det er et kjent problem og butikken har fått inn mange rapporter på samme sak, pleier de å gjøre noe med produksjonen, eller slutte å selge produktet.

Vet jeg ikke erden første som klager men spørs hvor mange det er som har gjort det..får vente i spenning på svar, blir jo dyrt for de uansett å bytta alle sitteputene i sofaen..håper vi kan heve kjøpet for jeg er veldig skuffa over den!
 


Rebecca85 skrev:


Knøttebærer skrev:
Ifølge kjøpsloven har leverandør rett til å prøve å fikse problemet med produktet før du får hevet kjøpet, men ut ifra problematikken du beskriver kan jeg ikke skjønne åssen de skal få til det siden nye puter vil være produsert på samme måte som de du har nå.

Da jeg jobba med salg var det ingen regel om at man kunne trekke fra noe på refunderingssummen dersom kunden hadde krav på å få opphevet kjøpet. Det ville jeg ha undersøkt nærmere dersom du får samme beskjeden.


Ja det jeg tenker også, når flere har opplevd samme med akkurat den sofaen vil ikke nye puter hjelpe..eneste som skjer er at jeg får da nye som blir stygge og jeg får enda mer jobb med å reklamere..

Skriver i mailen at jeg vet flere opplever samme feil og at jeg derfor ønsker å heve kjøpet og heller kjøpe en helt annen type sofa!

De får ikke slå av en krone på summen, det står ikke noen steder i kjøpsloven at de kan slå av på prisen nei!!

Nei, jeg kan ikke huske å ha lest det noe sted under opplæringa mi. Den regelen høres hjemmesnekra ut og jeg ville ikke ha godtatt fratrekk i pris for en defekt vare.
 


Rebecca85 skrev:


Barnslig skrev:
I følge loven har butikken 2 forsøk på å ordne problemet, 3 gang man reklamerer på samme feil kan man heve kjøpet.
Hvis det er et kjent problem, og det ikke er gjort noe for å forbedre produktet fra produsent så hender det butikken lar en heve kjøpet.

Hvis det er et kjent problem og butikken har fått inn mange rapporter på samme sak, pleier de å gjøre noe med produksjonen, eller slutte å selge produktet.

Vet jeg ikke erden første som klager men spørs hvor mange det er som har gjort det..får vente i spenning på svar, blir jo dyrt for de uansett å bytta alle sitteputene i sofaen..håper vi kan heve kjøpet for jeg er veldig skuffa over den!

Satt på spissen: Om de sier nei til å heve kjøpet, men gir deg nye puter så er jo du veldig klar over problemet. Første gang går man jo gjerne noen uker eller mnd og gremmer seg over det før man gjør noe, andre gang kan man si ifra så fort man ser ett snev av samme feilen;)
 


Rebecca85 skrev:


Barnslig skrev:
I følge loven har butikken 2 forsøk på å ordne problemet, 3 gang man reklamerer på samme feil kan man heve kjøpet.
Hvis det er et kjent problem, og det ikke er gjort noe for å forbedre produktet fra produsent så hender det butikken lar en heve kjøpet.

Hvis det er et kjent problem og butikken har fått inn mange rapporter på samme sak, pleier de å gjøre noe med produksjonen, eller slutte å selge produktet.

Vet jeg ikke erden første som klager men spørs hvor mange det er som har gjort det..får vente i spenning på svar, blir jo dyrt for de uansett å bytta alle sitteputene i sofaen..håper vi kan heve kjøpet for jeg er veldig skuffa over den!

Der jeg jobber gjør vi det sånn, hvis vi vet det ennå ikke er gjort noe med det i produksjonen, er liksom ikke noe vits å gi deg nye puter, hvis både du og butikken vet at det helt sikkert kommer til å skje igjen, det skaper unødig mas og kostnader både for deg og butikken, kan godt hende de tilbyr tilgodelapp og du kan kjøpe en annen sofa der.
Vi vil jo helst at kunden kjøper ny i vår butikk, men i spesielle situasjoner lar vi kunden heve kjøpet og får pengene igjen.

Fratrekk i prisen høres veldig rart ut, man har da ikke leid en sofa i 1 år liksom. Man gikk jo ut ifra at den skulle vare flere år, det er ikke noe kunden skal tape på nei.

Håper det ordner seg, kjedelig å bruke masse penger på noe som ikke holder.
 
Kan jeg spørre åssen sofa det er? Vår er det blitt "hull" i der vi sitter.. Og vår er også litt over ett år gammel. Betalte "bare" 10 000,- for den, men synes det er drøyt at de ikke holder lenger. Uansett hvor mye man sitter i den..
 


Rebecca85 skrev:


besnik skrev:
Skulle tro at når det er mangen med samme problem at du skulle få heve kjøpet,for da er det liksom ikke noe å fikse.... Og til 12 tusen burde den vare mye lengre:-)


Håpe de ikke gidder å prøve å fikse det..må jo koste mye for de om de skal bytte ut alle sitteputene i sofaen både 1 og 2 ganger før de ganske sikkert må ende opp med å gi meg pengene tilbake..

Mye styr for oss også å holde på sånn..med 3 unger må vi ha en sofa vi kan stole på og som tåler en del noe de lovet at denne her gjorde..

12.000 var tilbudsprisen, egentlig enda dyrere..uansett skal de holde lenger



Men viss det er så mangen som klager må det jo være mye enklere for de å gi nye sofaer enn å fikse,fikse og fikse på de gamle....
 


Grønnkommode skrev:
Kan jeg spørre åssen sofa det er? Vår er det blitt "hull" i der vi sitter.. Og vår er også litt over ett år gammel. Betalte "bare" 10 000,- for den, men synes det er drøyt at de ikke holder lenger. Uansett hvor mye man sitter i den..

Boston sofaen fra Bohus 
 


Barnslig skrev:


Rebecca85 skrev:


Barnslig skrev:
I følge loven har butikken 2 forsøk på å ordne problemet, 3 gang man reklamerer på samme feil kan man heve kjøpet.
Hvis det er et kjent problem, og det ikke er gjort noe for å forbedre produktet fra produsent så hender det butikken lar en heve kjøpet.

Hvis det er et kjent problem og butikken har fått inn mange rapporter på samme sak, pleier de å gjøre noe med produksjonen, eller slutte å selge produktet.

Vet jeg ikke erden første som klager men spørs hvor mange det er som har gjort det..får vente i spenning på svar, blir jo dyrt for de uansett å bytta alle sitteputene i sofaen..håper vi kan heve kjøpet for jeg er veldig skuffa over den!

Der jeg jobber gjør vi det sånn, hvis vi vet det ennå ikke er gjort noe med det i produksjonen, er liksom ikke noe vits å gi deg nye puter, hvis både du og butikken vet at det helt sikkert kommer til å skje igjen, det skaper unødig mas og kostnader både for deg og butikken, kan godt hende de tilbyr tilgodelapp og du kan kjøpe en annen sofa der.
Vi vil jo helst at kunden kjøper ny i vår butikk, men i spesielle situasjoner lar vi kunden heve kjøpet og får pengene igjen.

Fratrekk i prisen høres veldig rart ut, man har da ikke leid en sofa i 1 år liksom. Man gikk jo ut ifra at den skulle vare flere år, det er ikke noe kunden skal tape på nei.

Håper det ordner seg, kjedelig å bruke masse penger på noe som ikke holder.

Har allerede sett meg ut ny sofa i samme butikken ja  da blir det ikke stoff sofa og ikke vinkel greier.. Håper de lar meg heve så vi slipper styre mer med det, er irriterende og flaut når man får gjester at sofaen ser ut som et helvette og de synker ned i sprekker og det som er 
 


Knøttebærer skrev:


Rebecca85 skrev:


Barnslig skrev:
I følge loven har butikken 2 forsøk på å ordne problemet, 3 gang man reklamerer på samme feil kan man heve kjøpet.
Hvis det er et kjent problem, og det ikke er gjort noe for å forbedre produktet fra produsent så hender det butikken lar en heve kjøpet.

Hvis det er et kjent problem og butikken har fått inn mange rapporter på samme sak, pleier de å gjøre noe med produksjonen, eller slutte å selge produktet.

Vet jeg ikke erden første som klager men spørs hvor mange det er som har gjort det..får vente i spenning på svar, blir jo dyrt for de uansett å bytta alle sitteputene i sofaen..håper vi kan heve kjøpet for jeg er veldig skuffa over den!

Satt på spissen: Om de sier nei til å heve kjøpet, men gir deg nye puter så er jo du veldig klar over problemet. Første gang går man jo gjerne noen uker eller mnd og gremmer seg over det før man gjør noe, andre gang kan man si ifra så fort man ser ett snev av samme feilen;)

Ja det tok jo egentlig ikke mange mnd før vi begynte å merke småting men prøvde å rette litt på det ved å slå litt på putene og håpet det ikke ble værre..

Får jeg nye puter og ser det blir noe nå ringer jeg direkte ja 
 


besnik skrev:


Rebecca85 skrev:


besnik skrev:
Skulle tro at når det er mangen med samme problem at du skulle få heve kjøpet,for da er det liksom ikke noe å fikse.... Og til 12 tusen burde den vare mye lengre:-)


Håpe de ikke gidder å prøve å fikse det..må jo koste mye for de om de skal bytte ut alle sitteputene i sofaen både 1 og 2 ganger før de ganske sikkert må ende opp med å gi meg pengene tilbake..

Mye styr for oss også å holde på sånn..med 3 unger må vi ha en sofa vi kan stole på og som tåler en del noe de lovet at denne her gjorde..

12.000 var tilbudsprisen, egentlig enda dyrere..uansett skal de holde lenger



Men viss det er så mangen som klager må det jo være mye enklere for de å gi nye sofaer enn å fikse,fikse og fikse på de gamle....


Ja det skulle man da virkelig tro..er garantert ikke første som klager, har sett tråd her inne hvor ei måtte ha nye puter og en avis artikkel med ei som fikk nye puter 2 ganger og fortsatt samme problemet..så vi får se da..
 
Back
Topp