Kan jeg ha vannkopper igjen?????

Tror ikke det er helvetesild,bare så det er helt klart!! Det er jeg plaget med,og det er samme smitten som vannkopper,men ellers ikke sammenlignbart.
Vannkopper kan man få fler enn en gang ja,om man har uflaks. Eldste sønn fikk runde nr 2 da han var nesten 14 år - og herremin så syk han ble!!! Du får ta kontakt med lege/legevakt om du føler deg så syk at du må ha hjelp,ellers er det ikke så mye leger heller får gjort..

Melina_ skrev:

Littledarling skrev:

Melina_ skrev:
Er utslettet på hele kroppen, eller kun ene halvdelen av kroppen?

Har mest på hender og føtter...

Men konsentrert på enten høyre eller venstre kroppshalvdel, eller er det på både høyre og venstre side?

Både høyre og venstre side ja..

Littledarling skrev:

Melina_ skrev:

Littledarling skrev:

Melina_ skrev:
Er utslettet på hele kroppen, eller kun ene halvdelen av kroppen?

Har mest på hender og føtter...

Men konsentrert på enten høyre eller venstre kroppshalvdel, eller er det på både høyre og venstre side?

Både høyre og venstre side ja..

Da er det ikke helvetesild iallefall. Håper du finner ut av det :-)

Hånd- fot- og munnsykdom gir 1-2 dagers lett feber og lett halsvondt. I munnen kan man se 1 - 5 mm store blemmer på tungen, på innsiden av kinn eller lepper og på tannkjøttet. Blemmene brister og etterlater seg overflatiske sår.

kan det være det?

Littledarling skrev:

EmmaN skrev:
Ja. Det kan det. Jeg hadde vannkopper i sommer... Og jeg hadde når jeg var liten..

Var det ille å ha det i voksen alder?

For min del var det helt greit.. Var slapp, hadde feber, men bare 30-40 kopper som klødde. Trodde det skulle være mye mye værre!

Du kan få det igjen ja, viss en ikke dannet nok antistoffer sist........ Man kan og ha hatt noe annet når en var liten som ikke var vannkopper........

Vida-pida skrev:
Hånd- fot- og munnsykdom gir 1-2 dagers lett feber og lett halsvondt. I munnen kan man se 1 - 5 mm store blemmer på tungen, på innsiden av kinn eller lepper og på tannkjøttet. Blemmene brister og etterlater seg overflatiske sår.

kan det være det?

oi det ligner, plutselig så fikk jeg en blemme på tunga nå nettopp..heter det hånd fot og munnsykdom? sånn a jeg får google det

kroppen lager antistoffer slik at man ikke får vannkopper flere ganger - men for at kroppen skal klare det så må man ha vannkopper i minimum 7 dager. dersom man blir frisk før det går en uke så har ikke kroppen rukket å bli imun og man kan få det igjen.

Littledarling skrev:

Vida-pida skrev:

kan det være det?

oi det ligner, plutselig så fikk jeg en blemme på tunga nå nettopp..heter det hånd fot og munnsykdom? sånn a jeg får google det

ja, det kommer sikkert opp uansett hva du googler, jeg bruker bare å google hånd fot sykd

Noen få får det flere ganger og jeg har hørt at voksne skal behandles fordi de risikerer å bli veldig syke. Så ville ha kontaktet lege og spurt ihverfall.

Jeg hadde stort utbrudd av vannkopper både som 3-åring og 6-åring med blemmer overalt, helt dekka, og i munn/svelg... Og bekrefta av lege.. likevel fikk jeg blemmer i sommer når mini hadde vannkopper.. Tror jeg hadde 8-10 blemmer, på magen og noen på innsiden av armene og et par på beina.. Ble aldri noe mer av det.. Men har altså da hatt en enkel versjon, men likevel.. 3dje gang! Det er ikke vanlig da.. Menb er ikke helt uvanlig å få det 2 ganger nei..

Hånd-fot-munnsyke.. Håper heller du har fått vannkopper for andre gang, for da får en det gjerne mildt, så har du hatt det før blir du ikke så veldig syk, mest sannsynlig.. 
Hånd-fot-munnsyke hadde vi nylig.. og det var helt forjævlig.. Og det varte og rakk før jeg ble bra.. Måtte ta i for å svelge, skikkelig vondt i hele munn/kjeve/svelg-regionen, trodde jeg skulle kveles, og så vonde blemme i hele munnen, tunga, svelget.. AU! Huff og huff...

Uansett.. God bedring!!

Får vente til i morra jeg, blir jeg verre så dra jeg på legevakta, for det kommer flere og flere sånne blemmer/kviser..

Jvordan er formen nå?

Back
Topp