Kan jeg ha vannkopper igjen?????

Sweetdarling

Forelsket i forumet
Jeg har hatt vannkopper når jeg var 5 år gammel, nå har jente mi fått vannkopper og jeg ser at jeg begynner å få sånne kviser litt overalt, dem brenner og klør, igår holdt jeg på å dø hadde febber på 38,5 og 15 min etter så gikk den ned til 35,4 og sånn var det hele dagen, idag føler jeg meg slapp og de forbanna kvisene kløøør så kan det være vannkopper??

Ja. Det kan det. Jeg hadde vannkopper i sommer... Og jeg hadde når jeg var liten..

ja. det kan du.

Noen ganger hvis det første utbruddet er et lite utbrudd kan man smittes en gang til.

Eldste her har hatt vannkopper 2 ganger og vi fikk opplyst fra legen at det var pga det snille utbruddet første gangen

Uffmen hva bør jeg gjøre nå? Noe å kontakte lege for??

Ja, det er ikke alltid man danner antistoffer selv om man har vært syk/fått vaksine, og da kan man få det igjen.

EmmaN skrev:
Ja. Det kan det. Jeg hadde vannkopper i sommer... Og jeg hadde når jeg var liten..

Var det ille å ha det i voksen alder?

Littledarling skrev:

EmmaN skrev:

jeg kan svare for min del..ja det var ille å få det i voksen alder (var 18 år)
Høy feber..og vannkopper i munnhulen og svelget. Sistnevnte viste jeg ikke om før jeg svelgte mat. kjente en lynende og helt vanvittig smerte. Det neste jeg husker er at jeg lå i ambulansen. Blei lagt inn til jeg kunne begynne å spise igjen selv.

Linemor7 skrev:
Helvetesild...?
Samme viruset som utløser begge deler....

Det samme tenkte jeg

lctj skrev:

Littledarling skrev:

EmmaN skrev:

jeg kan svare for min del..ja det var ille å få det i voksen alder (var 18 år)
Høy feber..og vannkopper i munnhulen og svelget. Sistnevnte viste jeg ikke om før jeg svelgte mat. kjente en lynende og helt vanvittig smerte. Det neste jeg husker er at jeg lå i ambulansen. Blei lagt inn til jeg kunne begynne å spise igjen selv.

Jeg har litt vondt i halsen når jeg svelger, men ikke sånn kjempe vondt, men blir det verre og verre`?

Eier av en gutt med huleboer skrev:

Linemor7 skrev:
Helvetesild...?
Samme viruset som utløser begge deler....

Det samme tenkte jeg

Hvordan ser jeg forskjell?

kanskje du har brennkopper? det skal visst også ligne veldig og det kan man få flere ganger...

brennkopper er en bakterie som setter seg i sår.

Hos mine jenter har det vært store infiserte og veskende sår som ikke vil gro..og har aldri lignet på vannkopper

Brennkopper har jeg hatt før, og det er ikke samme som nå..

Navnet brennkopper har sykdommen på grunn av det vannkopplignende utseendet og fordi det smitter fra et barn til et annet.

var bare et forslag fra meg, fordi vi opplevde i bhg at det florerte vannkopper og brennkopper om hverandre en periode...

Men er det noe jeg skal kontakte lege for? Eller er det såpass ille at jeg må på legevakta?

Er utslettet på hele kroppen, eller kun ene halvdelen av kroppen?

jeg får stadig helvetesild og det kan ikke se ut som vannkopper altså.

Melina_ skrev:

Har mest på hender og føtter...

Littledarling skrev:

Melina_ skrev:

Har mest på hender og føtter...

Men konsentrert på enten høyre eller venstre kroppshalvdel, eller er det på både høyre og venstre side?

Back
Topp