Kan jeg ha en algeeter...

Kveiteboldlen

Glad i forumet
....sammen med en gullfisk?

Hvorfor blir det grønt på bolleglasset etter bare 1-2 uker etter bollevask?

ORIGINAL: Veronica

Algeeter BØR du ha. At det fort blir alger er nok at du ikke har en slik. Men også kan det være den står i for mye lys som f.eks at den får direkte sollys på seg.

Så gullfisken vil ikke ete algeeteren eller omvendt?
Trives de i bolle da?

Har ikke pumpe, ble fortalt at dette ikke var nødvendig.

Trur ikke algespisere trives i glassboller altså...

ORIGINAL: timeglasset

ORIGINAL: Veronica

Algeeter BØR du ha. At det fort blir alger er nok at du ikke har en slik. Men også kan det være den står i for mye lys som f.eks at den får direkte sollys på seg.

Så gullfisken vil ikke ete algeeteren eller omvendt?
Trives de i bolle da?

Har ikke pumpe, ble fortalt at dette ikke var nødvendig.

Du skal IKKE ha algespiser i en bolle, det er dyreplageri. En algespiser blir ganske stor, de trenger uansett helt annet vann enn en gullfisk.
De vil nok ikke spise hverandre, men i e bolle skal du ikke ha annet enn gullfisk, eller ennå bedre egnet en kampfisk. 
Du kan med fordel ha en pumpe i bollen din, da får fisken din det mye mye bedre[:)] Spør etter en som heter Sicce Micra, de er super til boller[:)]
Bollen din får ikke alger fordi den ikke har en algespiser, men mest sannsynlig pga for mye dagslys, eventuelt for sjeldne delvannskift[:)]

Takk for svar!

Jeg har vasket bollen med Zalo, er dette fy fy? Blir jo ikke ren med vann!

Jeg må ha en supergullfisk, den trives som faen[:D]

ORIGINAL: timeglasset

Takk for svar!

Jeg har vasket bollen med Zalo, er dette fy fy? Blir jo ikke ren med vann!

Jeg må ha en supergullfisk, den trives som faen[:D]

Hehe, fantastisk! En virkelig super fisk!
Det er veldig fy fy å vaske med zalo. For det første skal du aldri bruke kjemikalier i en fiske tank, enten det er bolle eller kar. Du skal heller ikke ta ut alt vannet og vaske grusen, du skal kun skifte halvparten av vannet ca hver 3.dag (uten pumpe). Det du kan gjøre med algene dersom du føler at du ikke får bollen din ren, er å spørre på dyrebutikken om de har helt fin filtervatt, det er kjempe billig og nesten evigvarende[:)] Denne kommer i små og større poser. Du tar ut en liten håndfull og tørker av innsiden av bollen med vann i, og skifter vannet etterpå. Funker som bare det[:)] Jeg har 24 akv som jeg gjør dette på flere ganger i uken[;)]
Åsså må du huske på det, jo mindre akvarie/bolle du har, jo mer vedlikehold er det[:)]

Back
Topp