Kan jeg ha blitt gravid igjen?

Bkno6634092

Første møte med forumet
Hei! Jeg er veldig sjeldent her så håper jeg poster på riktig plass.

Det er 8 uker etter fødsel og tok en test som har en skikkelig svak strek. Jeg håper virkelig at det er en skyggestrek, men er ganske stressa nå. Vi har brukt kondom under hvert samleie. Jeg har dog såvidt gnidd underlivet mot mannen sitt før vi har tredd på kondom. Hva er sjansen for å bli gravid av dette? Legger ved ett bilde av testen.

Vedlegg

• IMG_20201220_235306.jpg
    IMG_20201220_235306.jpg
    25,7 KB · Visninger: 163
Vanskelig å si. Kan kanskje være hormoner fra svangerskapet som enda sitter i kroppen? Jeg ville ventet et par dager og så tatt en ny test for å se om den blir sterkere.

Du kan bli gravid raskt etter svangerskap. Derfor det er anbefalt med prevansjon slik at kroppen kan få kommet seg. Ta en ny test om noen dager, og gå evt til legen og hør om prevansjon?

Ville bare gått rett til legen og tatt en hcg prøve så slipper du å tenke på der og tyde streker!

Takk for svar alle sammen! Ja får teste igjen om en ukes tid. Venter på å få komme til jordmor for å sette inn spiral, hun ønsket ikke å sette inn før 12 uker etter fødsel vi bruker som nevnt kondom men i ett svakt øyeblikk var vi inntil hverandre uten kondom, men dog ingen penetrering.

Back
Topp