kan jeg gi ..

Rosa08_Blå10

Elsker forumet
gulrot til ettåring? Altså en hel som hu spiser selv uten å dele den opp? Hun har 4 tenner oppe og to nede så vet ikke om hun klarer å tygge den? redd hun skal få i halsen :/

Nei, det hadde jeg ikke gjort. Snuppa mi er litt yngre, men har ti tenner og jeg gir ho ikke gullerot av den grunn. Litt myke epler uten skall går bra å knaske på men rå gullerot venter vi med. 

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Marinah

gulrot til ettåring? Altså en hel som hu spiser selv uten å dele den opp? Hun har 4 tenner oppe og to nede så vet ikke om hun klarer å tygge den? redd hun skal få i halsen :/

Nei det ville jeg ikke gjort i tilfelle hun klarer å tygge av en bit. Ville kokt den først[:)]

okei da blir det eple istedet [:D] hun driver å spiser på alt annet nå så tenkte det er bedre å gi hu noe hu kan spise [:)]

du kan jo raspe gulroten. da blir det jo bare småbiter...

eller,nei vet ikke...
kok den du..

ORIGINAL: Goolle

ORIGINAL: Lissyjane

Nei det ville jeg ikke gjort i tilfelle hun klarer å tygge av en bit. Ville kokt den først[:)]

okei da blir det eple istedet [:D] hun driver å spiser på alt annet nå så tenkte det er bedre å gi hu noe hu kan spise [:)]

Hva er forskjellen på eple og gulrot..? Hun kan da lett bite av en litt for stor bit av eplet også[8|]
Mulig jeg ikke skjønner hva jeg prater om[:D]
Men om du rasper gulrot/eplet da? Det er snadder her i alle fall[:)]

når det gjelder epler så deler jeg opp å fjerner skallet etteprå [:)]
Hun pleier fint å tygge den hvertfall [:D]

Kan jo ikke koke en rå gulrot, da er den jo ikke RÅ lenger.. Men myk, kokt, og ekkel??!

Jeg gir gulrot, men passer på at det er ei god å tykk ei som jeg vet hun ikke klarer å bite over-- Da gnager hun bare småbiter og får ikke ei kvart gulrot i halsen plutselig.. ELLER deler den på langs flere ganger så bitene er tynne nok til at hun kan spise..

Kok den først i så tilfelle så den ikke blir så hard.. ville ikke gitt en rå gullerot til henne med tanke på at hun bare har 4 tenner å at det er lett å sette gullerot i halsen..

Back
Topp