Kan jeg gi Paracett??(oppdatert)

Tvilling74

Forumet er livet
VIP
Kan jeg gi paracett når han bare har 37,9 i temp??
Han hoster som bare det her,våkner hvergang han hoster..

Høres ut som min hoste når jeg har bronkitt..''

Hva gjør jeg????

--------------------------------------------------------------------
Tok ny temp nå, og nå er den 38,1.Så ikke mye forandring..
Men han hoster til han brekker seg..[:(][:(] Nesten så han kaster opp her..

Det skader vel ikke hvis du ikke gir mye,og flere ganger...Håper han blir bedre,da![:)]

ORIGINAL: *Daizee*

Det skader vel ikke hvis du ikke gir mye,og flere ganger...Håper han blir bedre,da![:)]

Tror han har fått parcett v3-4 ganger på de snartb8 mnd han har levd.

Uff så fælt da...[&o] Hadde det sånn her for noen uker siden vi og,Robin var syk og hosta så han brakk seg og til og med kasta opp,var helt forferdelig!Så dro på legevakta og fikk Bricanyl-mikstur for å få vekk slimet han hadde i halsen og lungene,virka veldig bra!God bedring til Noah da[:)][:)]

ORIGINAL: *Daizee*

Uff så fælt da...[&o] Hadde det sånn her for noen uker siden vi og,Robin var syk og hosta så han brakk seg og til og med kasta opp,var helt forferdelig!Så dro på legevakta og fikk Bricanyl-mikstur for å få vekk slimet han hadde i halsen og lungene,virka veldig bra!God bedring til Noah da[:)][:)]

Får kansje se han ann til imorgen før vi kontakter legevakta..
Men om han ikke er bedre til imorgen så må jeg nesten..

Han får jo ikke sove..[:(]

Stakars liten...[&o]fælt når de små er syke.Håper han får sove litt da ihvertfall,så han ikke blir helt utslitt! Lykke til da![:)]

Hadde nok gitt en paracet jeg. De sover jo mye bedre og hvis de får en paracet. Er hvertfall min erfaring [:)]

ORIGINAL: Mamma_H

har hørt man ikke skal gi dem det når de har under 39 i feber... dersom de ikke har vondt no sted...

Jeg ringte legevakta jeg bare for å høre hva de sa der,og det var ikke noe problem siden han var sånn han er nå..
Så hvis han ikke ble bedre så skulle vi kontakte de igjen..
Men jeg fikk besjed om å se til han både kl 2 og 5 i natt..

ville nok gitt en paracet da ja.. Gutten min er også syk nå, og han har kasta opp flere ganger fordi han har hosta så kraftig. Har vært hos legen og det var ingenting alvorlig, kun en virus-forkjølelse, og det var ikke farlig at han hosta så fælt heller mente han.At det bare måtte gå sin gang.- men han hadde ikke feber.
ville nok tatt en tlf til legevakta å hørt hva de mente om det forverrer seg litt, og feberen stiger.
God bedring til minsten!

ORIGINAL: Lilly86

ville nok gitt en paracet da ja.. Gutten min er også syk nå, og han har kasta opp flere ganger fordi han har hosta så kraftig. Har vært hos legen og det var ingenting alvorlig, kun en virus-forkjølelse, og det var ikke farlig at han hosta så fælt heller mente han.At det bare måtte gå sin gang.- men han hadde ikke feber.
ville nok tatt en tlf til legevakta å hørt hva de mente om det forverrer seg litt, og feberen stiger.
God bedring til minsten!

Har snakka med de på legevakta,de sa jeg skulle gi han en paracett og ringe tilbake om han ikke ble bedre..

ORIGINAL: DjevelensLilleEngel

Pass på å gi han nok å drikke.
Er det skikkelig surkle hosting?

Han vil ikke ha noe å drikke,han har sånn hes hosting..( han hoster sånn jeg gjør når jeg har hatt bronkitt)

ORIGINAL: Tackoma

paracet kan du vell gi uansett.....hadde nok gitt en hadde det vært meg, ingen tjener på at han ikke sover...

Lykke til og god bedring!

Han har fått og har sovet i ca 1 time nå,men våknet av at han hostet som bare det og nå vil han ikke sove igjen..[:(]

Ja det kan du. Paracet hjelper også muskler til å slappe av. Så om man bare følger det som står på pakken er det ikke farlig. God bedring lille venn.

Man kan gi dem det selvom de har under 39 grader,
men det heter at det ikke er Feber før de er over 38 grader.
Barn kan bli varmere enn oss voksne før det kalles feber![;)]

Om allmenn tilstanden er redusert, de har vondt, er plaget av noe, så kan man gi de Paracet.
Heller det enn at de skal ha vondt!

ORIGINAL: LilleJenta

Håper det ordner seg med lilleprinsen fort lille venn!

Ja det håper jeg oxo,for nå bare gråter han hele tiden..
Ikke noe som hjelper[:(]

ORIGINAL: Tvilling74

Å så trist...[&o]
Har du gitt Paracet også??
Hva tror du det kan være som plager han?

Å så trist...[&o]

Ja han har fått paracett..
Det er nok denne hosten som plager han..[:(]

Å så trist...[&o]

Ja han har fått paracett..
Det er nok denne hosten som plager han..[:(]

ja uff, det var dumt spurt av meg... leste det jo istad...
er litt surrete om dagen, har vært syk selv!
men håper det går over snart hvertfall.
skulle hatt noe hostesaft til han...

Back
Topp