Kan jeg farge håret?

LittleMuffin

Blir kjent med forumet
Kanskje litt dumt spørsmål men kan man farge håret når man er gravid? Mener jeg har hørt litt forskjellig så jeg tenkte like greit å høre med noen her inne som vet? :)
 
I Danmark sier de nei, i Norge sier de ja, med forbehold. Mange sier at det ikke bør gjøres særlig mye mer enn 2 ganger totalt og helst ikke i løpet av de første 3 månedene..
 
Lurer på det samme. Har funnet ut at jeg ikke våger. Så får bare se fæl ut på håret. Vurdere å klippe det kort før fødsel slik at det ikke blir i veien. Har så tykt hår.
 
I Danmark sier de nei, i Norge sier de ja, med forbehold. Mange sier at det ikke bør gjøres særlig mye mer enn 2 ganger totalt og helst ikke i løpet av de første 3 månedene..
Ok takk for svar. Greit å vite! Typisk nå når jeg føler meg som verst :) Hehe men da avventer jeg. Frøet kommer først!
 
Jeg er nødt til å farge håret straks, er i uke 9 og håret mitt har plutselig fått grønskjær/grønne striper over alt etter å ha dysjet hjemme. Helt snodig...!! Noen som vet om dette er noe som kan skje når en er gravid? Finner ikke noe når jeg googler :/ .....
 
Sniker fra mars, jeg har selv farget håret 2 ganger mens jeg har vært gravid :) hjemme 1 gang og hos frisør den andre.
 
Jeg har farget håret. Og er i uke 10. Tok riktignok striper så da er man jo litt unna hodebunnen. Så frisøren sa at alle de i salongen hadde gjort det mens de var gravide men det er vel ingen som garanterer noe...
 
Jeg må nesten farge håret da jeg er helt grå, men jeg nedgraderer til de fargene uten almojak som sies skal vare i 6 uker, heldigvis forsvinner fargen ikke helt fra de grå så går nå på et vis. Men ser ikke akkurat smashing ut.
 
Jeg var hos frisør for en uke siden. Var da 9 uker. . Gi beskjed om at du er gravid. Tror ikke det skal være farlig. Frisøren jeg var hos er en barndomsminner av mannen og hun sa det ikke var farlig. Men at man bør begrense det iløpet av graviditeten :)
 
Jeg er frisør, jeg ser ingen grunn til at du ikke skal farge håret ditt. Men det kan være greit at du gir frisøren beskjed så de bruker de mildeste alternativene :)
 
Jeg har farget håret, tror det går helt fint:) viktig å lufte godt mens du holder på dersom det gjøres hjemme:)
 
Leste et sted at alle kjemikalier i Norge på hårfarging er godkjent å bruke. Jeg farget håret mitt selv for noen dager siden :)
 
Frisøren min sa da jeg gikk gravid med førstemann at det ikke var problem å farget håret som gravid hos frisør ihvertfall. Og at det nesten var mer skadelig for dem som frisører som sto oppi det hele dagen enn for oss kunder
 
Gjorde det hos frisør to ganger sist og skal til frisør i morgen :) har jeg det bra har bebis i magen det bra er min konklusjon :p
 
Back
Topp