Kan jeg følge lavkarbo

Fru.Maja

Forumet er livet
VIP
Uten å supplere med masse fett? :) blitt litt rund i kjakan og kunne tenkt meg å gå ned 5 kg ca i sommer:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Ved lavkarbo er vel meningen at man skal spise mye fett i stedet for karbohydrater, men det finnes en kur flere her i bygda ha gått på i det siste som kanskje ligner på det du er ute etter. Husker ikke hva den heter, life... Etellerannet? De spiser kun proteiner og noe grønt. Den virker visstnok svinbra, men den høres svært streng ut... Kan prøve å finne ut hva den heter hvis du er interessert...?

Sent from my iPad using BV Forum

Ved lavkarbo er vel meningen at man skal spise mye fett i stedet for karbohydrater, men det finnes en kur flere her i bygda ha gått på i det siste som kanskje ligner på det du er ute etter. Husker ikke hva den heter, life... Etellerannet? De spiser kun proteiner og noe grønt. Den virker visstnok svinbra, men den høres svært streng ut... Kan prøve å finne ut hva den heter hvis du er interessert...?

Ja takk:D

Ja, det kan du. Jeg har gjort det selv og det fungerte veldig bra! Etterhvert kan man spise "normalt" igjen og vekten holder seg stabil om man ikke skeier ut hele tiden selvfølgelig. :p

Hvor mye spiser du av hva?

Kan du feks bytte ut halvparten av fettet med 1/3 mer protein og resten grønt og likevel dekke energibehovet?

Herbalife?

Uansett, det finnes mange varianter av lavkarbo. Jeg tror nok du kan sjekke ut Fedon Lindberg. Han driver med lett lavkarbo.
Jeg gikk på LCHF (low carb high fat)/ekstrem lavkarbo. Dette var fordi jeg er så sær. Både fett og karbohydrater gir energi, så spiser du ekstremt lite barbohydrater må du få energien fra en annen kilde, altså fett. Jo mer karbohydrater du kan spise, jo mindre fett trenger du. Lavkarbo er jo opp til 150g karbohydrater om dagen.

www.lavkarbo.no er et forum du kan sjekke ut, og det kan godt hende at Fedon Lindberg har egen hjemmeside.
Han har sitt eget brød på Rema 1000, og jeg synes det brødet er kjempegodt :) Jeg har også sett at han har egen pasta og andre matvarer du kan bytte ut høykarbovarene med.

Spiser selv "snill" lavkarbokost nå.. Ligger på ca 100 gram til dagen. Spiser lite eller ingen ris/pasta og vanlig brød. Har bytta ut vanlig brød med Fedon brødet og klarer meg fint med det. Bruker det til og med til pølsebrød. Jeg er ikke kjempestreng, men går likevel ned i vekt. Er i tillegg blitt flinkere å gå turer og trener litt med kettlebells. Kjempemorro!
Poenget er på kutte i karbohydratene. Drop snop, sukkerholdig brus, chips, pasta, ris osv. Man kan jo spise litt, men fyll på med grønnsaker og sunt fett. Jeg spiser IKKE mengder med fett, men balanserer det greit tror jeg selv da.. :-P

Nå er det jo et poeng at mange bør spise mer fett, men man bør velge sunt fett. Man skal ha fett i kosten enten man går på lavkarbo eller ikke. Det er også stor forskjell på de ulike lavkarbodiettene. Velger man ketolyse, som er den mest ekstreme (og som jeg ikke vil anbefale både fordi den er så manisk, og fordi du skal ned kun 5 kg) trenger man en del ekstra fett. Sannsynligvis trenger man ikke legge til så mye, bare ta omega 3 og spis avokado og la være å velge skummet melk og ekstra mager rømme på salaten.

Det heter visst CellReset. Ikke noe med life, altså. ;) Men ja, Google, så ser du hva det er. :)

Nå er det jo et poeng at mange bør spise mer fett, men man bør velge sunt fett. Man skal ha fett i kosten enten man går på lavkarbo eller ikke. Det er også stor forskjell på de ulike lavkarbodiettene. Velger man ketolyse, som er den mest ekstreme (og som jeg ikke vil anbefale både fordi den er så manisk, og fordi du skal ned kun 5 kg) trenger man en del ekstra fett. Sannsynligvis trenger man ikke legge til så mye, bare ta omega 3 og spis avokado og la være å velge skummet melk og ekstra mager rømme på salaten.
Takk:) da har jeg laget meg en matplan:) består av nøtter, bær, mye laks og ørret samt kylling og selvfølgelig mye karbo vennlige grønnsaker:)

Tren og spis sunt. Den beste måten å slanke seg på :)

Takk:) da har jeg laget meg en matplan:) består av nøtter, bær, mye laks og ørret samt kylling og selvfølgelig mye karbo vennlige grønnsaker:)

Husk sauser nå da, så blir det bra. :) Litt potet er ikke det verste heller, og byggris metter veldig i små mengder og er godt med saus på og til salat. Pasta er det bare å droppe. ;)
Litt frukt er det også plass til på et moderat lavkarbo.

Anbefaler å spise cottage cheese, kan ha med frukt, bær og usukret syltetøy, evt. bare kanel for de som liker det (ikke jeg :p ), det er masse proteiner og metter godt, og har lite karber. Godt til frokost, lunsj, evt. bare mellommåltid, eller i en salat osv.

Husk sauser nå da, så blir det bra. :) Litt potet er ikke det verste heller, og byggris metter veldig i små mengder og er godt med saus på og til salat. Pasta er det bare å droppe. ;)
Litt frukt er det også plass til på et moderat lavkarbo.

Anbefaler å spise cottage cheese, kan ha med frukt, bær og usukret syltetøy, evt. bare kanel for de som liker det (ikke jeg :p ), det er masse proteiner og metter godt, og har lite karber. Godt til frokost, lunsj, evt. bare mellommåltid, eller i en salat osv.
Tusen Takk for supre tips!:)

Back
Topp