Kan jeg få noen synspunkt? Oppdatert med ny tegning!

MammanTeOlai

Forumet er livet
Oppdatert med ny tegning:

Takk for alle tips og råd! Ser jeg har fått flere gode råd etter at jeg fikk endret tegningen.
Tenkte bare å kommentere og svare på noe av det dere har skrevet:
- Bildet er nok litt misvisende. Det ser ut som det er milevis fra stekeovn til benk, men i virkeligheten er det bare å snu seg så har man en benk å sette fra seg ting på
- Har valgt denne hjørneløsningen for å få mest mulig benkeplass. Kanskje dere som sier at dere ikke ville hatt platetopp i hjørnet kan si hvorfor? Blir det trangt?
- Kjøkkenøy er veldig fint, men kjøkkenet er såpass lite at det bare blir kronglete dessverre.
- Går ikke an å ha høyskapene på den andre veggen for da kommer man seg ikke ut døra... [:D]
- Skal ha fryseskap et annet sted. Kjøleskapet vi har nå er delt, med en fryseboks nederst. Hate it.... Men det er ganske nytt, så vi kan ikke bytte det ut nå. [>:]

Igjen, tusen takk for alle kommentarer! Må gjerne kommentere den nye tegningen også. [:)]
-------

Her er tegninger vi fikk fra en leverandør. Beklager litt små bilder!

"Skapet" ved døra er en oppvaskmaskin. Der det er åpent på veggen vil jeg ha åpne hyller. Hva tror dere om det?
Endringer jeg vil gjøre er:
- Vasken skal være nedsenket eller hva det kalles
- Liker ikke den innebygde ventilatorhetta. Ville egentlig ha en ventilatorhette uten noe "utenpå", men det ser kanskje rart ut? Hvis det ikke går tenker jeg at det er greiere med et hjørneskap.
- Der det er tre skuffeseksjoner etter hverandre vil jeg heller ha en bred skuffeseksjon og en i vanlig størrelse.

Her er det stekeovn, micro og kjøleskap.

Hva likte dere og hva ville dere forandret? Tips og råd mottas med stor takk! [:)]

Jeg synes det der var kjempefint, men ja, du kan nok ha åpne hyller på veggen der, eller jeg ville ha hatt skap med hyller uten dører (mulig vi mener det samme) og jeg er enig i det med den ventilatorhetten, jeg liker ikke slike, så enten en fin ventilator uten noe foran eller et skap hadde nok jeg også gått for.
Når det kommer til skuffrekkene tror jeg kanskje jeg ville enten byttet ut to av de tre under den åpneveggplassen med et 120 (antar jeg at det blir) skuffeseksjon, eller bare latt det være slik som det er. Veldig greit å få orden når man har flere skuffer.

De fleste som er høyrehendte syns det er mye mer hensiktsmessig å ha oppvaskmakinen en på høyre side av vasken. Selv er jeg venstrehendt så den løsninga passer fint for meg [:)] Ville hatt skuffer under stekovnen og skuff istedefor skap under vasken.

Kjempe fint[:D]

Vi har oppvaskmaskina på venstre side selv om vi er høyrehendte, og det funker veldig fint for oss, er vel bare en vanesak! Ville hatt stor skuff under vasken, det er mye enklere å sortere søppel da, enn inni et skap[:)]

ORIGINAL: |Mamma88|

Kjempe fint[:D]

Vi har oppvaskmaskina på venstre side selv om vi er høyrehendte, og det funker veldig fint for oss, er vel bare en vanesak! Ville hatt stor skuff under vasken, det er mye enklere å sortere søppel da, enn inni et skap[:)]

Må signere alt her!!

Også lurer jeg på om du kan få mer skappplass om du flytter kjøleskap/ovn delen til den andre veggen, da får du kanskje plass til ekstra skap? (altså bare snu de mot høyre)
Skal dere ha kjøleskap og fryser i "samme" skap? Skal dere ha ekstra fryser eller kjøleskap et annet sted? Vi har nemlig den løsningen og vi syns kjøleskapet er for lite. Har egen fryseboks et annet sted (det regner jeg med dere også skal ha)

Jeg er utdannet kokk og har jobbet som det i 18 år,
men har aldri bygd meg nytt kjøkken...Ønsker meg det veldig!!!
Det viktigste for min del er masse god benkplass...så ville kanskje fått mer der om det er mulig ?
Evt en kjøkkenøy?
Tenker også at det er greit med litt benk der du har stekeovnen....Greit å ha en plass i nærheten å sette fra seg varme ting!!
Liker veldig godt planen din om åpne hyller- syns det gjør et kjøkken personlig og koselig!!
Og selv vil jeg ha en del glass skap om vi kjøper nytt kjøkken snart [:D]

ORIGINAL: fruenfrahavet

Jeg er utdannet kokk og har jobbet som det i 18 år,
men har aldri bygd meg nytt kjøkken...Ønsker meg det veldig!!!
Det viktigste for min del er masse god benkplass...så ville kanskje fått mer der om det er mulig ?
Evt en kjøkkenøy?

Tenker også at det er greit med litt benk der du har stekeovnen....Greit å ha en plass i nærheten å sette fra seg varme ting!!
Liker veldig godt planen din om åpne hyller- syns det gjør et kjøkken personlig og koselig!!
Og selv vil jeg ha en del glass skap om vi kjøper nytt kjøkken snart [:D]

Det var hovedfokuset mitt da jeg bygget meg kjøkken... Inkludert nok skap og skuffer (hvis man kan få nok da?)
Synes også at det er pent med åpne hyller på kjøkken, men det krever en del vasking!!

hmm... mulig det er jeg som har o overkant mye kjøkkenting, men jeg synes det var litt lite skapplass(?)

Blir det ikke veldig fort fett når du skal ha åpne hyller så nært komfyren?

Ellers er det ganske likt løsninga på vårt kjøkken (var sånn da vi kjøpte), og jeg skal definitivt ikke ha hjørneløsning på komfyren når vi skal pusse opp kjøkkenet en vakker dag.

veldig tradisjonellt kjøkken da... tror jeg hadde valgt en helt annen løsning. Synes heller ikke ventilatorhetta er serlig nydelig[:-]

jeg ville ikke ha komfyr i hjørne, og ikke mer benkplass,

benkplass og skuffer er mitt kjøkkenliv.. ville også hatt en evt. kjøkkenøy[:)]
synes også stekovn og micro systemet ble litt for langt unna.

ORIGINAL: Marit_mor

Blir det ikke veldig fort fett når du skal ha åpne hyller så nært komfyren?

Ellers er det ganske likt løsninga på vårt kjøkken (var sånn da vi kjøpte), og jeg skal definitivt ikke ha hjørneløsning på komfyren når vi skal pusse opp kjøkkenet en vakker dag.

Det tenker jeg også.. Samtidig så ville jeg hatt stekeovnen i umiddelbar nærhet av benk slik at man kan sette fra seg varme brett, ha nødvendige kjøkkenredskaper lett tilgjengelig osv. Det ble for langt unna kokeplatene og benkene.

Jeg synes dere har funnet en super løsning, så lenge det ikke er for langt til kjøleskap og ovn ;-)

Hetten syntes jeg passet fint og de åpne hyllene gjør kjøkkenet luftig. Det er også en fin måte å dekorere kjøkkenet på, da man kan vise frem favorittene. Selv har jeg hatt åpen hylle ved stekeplate og det var ikke noe problem med fett.

Selv synes jeg det er en god ide å ha steketoppen i hjørnet. Alternativet er som regel at hjørnet ikke blir brukt, da det er vanskelig å komme til og samler masse støv at på til.

Gleder meg til å se resultatet!

Blir bra dette[:)]
Eneste jeg så jeg ville forandret var at jeg ville hatt skuff under oppvaskkummen. Jeg ville ikke hatt åpne hyller. Syns det virker som lite skap plass, så jeg ville hatt skap der det ikke er.

Back
Topp