Så mye forskjellig leger og jordmødre sier. Den debatten der kunne fortsatt til evig tid. Alt med måte, få drikker så mye av hverken sukker eller sukkerfri brus (og annet) at det blir skadelig. Vi LEVER jo ikke av brus? Men sukker er jo vår folkefiende nr. 1, mange bøker om hvor farlig sukker faktisk er. Men man må bare ikke bli hysterisk.... Jeg holder meg unna sukkerbrus (er tilsetningsstoffer og syre der og, men pluss sukker), og når jeg en sjelden gang drikker litt brus (maks ett til to glass) er det sukkerfritt (og uten koffein). Ellers går det på vann og melk. Juice skal man heller ikke drikke for mye av, 1 glass om dagen er mer enn nok, det er masse sukker i, og verre enn brus hva tennene gjelder sier tannlegen min.
Herremin, har man et sundt og godt kosthold skader det hverken å drikke den eller den brusen. [;)] Man skal ikke bekymre seg ihjel for alt tror jeg. En lege sa til meg at hadde de forsket like mye på andre drikke og matvarer som de gjør på tilsetningsstoffer her i landet, hadde mye blitt forbudt. Men da er man over på hysteri igjen. Vi må selv finne en balansegang og gylden middelvei, og leve ut fra det vi selv tror er best. Alt med måte er greit å forholde seg til[:)]