kan jeg drikke cider når jeg går på antibiotika?

x1x*mammantilprinsene*

Forumet er livet
[8|]
Det står ingen ting på pakkningsvedlegget.

man skal vel ikkje drikke alkohol på peneclin/antibiotika og cider e jo alkohol så tror ikke det..
ville ikke gjort det så du evt må begynne helt på nytt på en kur

søren...begynte akkurat på ei flaske, så kom jeg på at hei går jo på antibiotika..var det ikke noe der med ab og alkohol som ikke går? jo tydeligvis..
Og jeg som sku kooose meg..[&o]

ORIGINAL: *BjørnarSinMamma*

søren...begynte akkurat på ei flaske, så kom jeg på at hei går jo på antibiotika..var det ikke noe der med ab og alkohol som ikke går? jo tydeligvis..
Og jeg som sku kooose meg..[&o]

ta deg ett glass cola eller noe istedet og tenk kor deilig den cideren blir når du er ferdi me kuren ;D

Ringte legevkta og spurte om det en gang..(ja, jeg var sugen på en fest!!), og da sa hun på legevkta at det ikke var noe problem i det hele tatt å drikke alkohol når man ikke på antibiotika såframt det ikke var nevnt spesielt i pakningsvedlegget. Så kos deg med cideren du!!!!

ORIGINAL: Bdancer

det er ikke farlig men alkohol gjør at antibiotikaen ikke funker.

Neida, det er ikke riktig...ihvertfall ikke i følge legevakta i porsgrunn[:D]

Er enig med flere som har skrevet over, så lenge du ikke er informert og det ikke står noe på pakningsvedlegget så kan du drikke alkohol [;)] Dette har jeg hørt fra min mamma som er sykepleier [;)]

*poff*

det reduserer kun effekten av antibiotikaen så sant ikke annet står i pakningsvedlegget.

Back
Topp