kan jeg dette???

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
B

*BV addict*

Guest
jeg har akkurat fjernet en ganske stor føflekk på puppen, kan jeg jogge og trene da??
Eller er det viktig jeg ikke gjør slikt med tanke på at det skal gro?? ikke vet jeg, kanskje det er et dumt spm[8|][:D]

Hun sa også at jeg ikke kom til å¨ha vondt når bedøvelsen gikk ut, men har det nå[8|] paracept hjelper vel?

Ville vært litt forsiktig med trenging de første dagene hvertfall, med tanke på stingene.

Vent til stigene er tatt ut [:)]

ORIGINAL: StinkiStini

hallo. jeg kan vel trene selv om jeg har sting??[:)]

ORIGINAL: *BV addict*

hvorfor spør du da?

Nei, du burde ikke trene før stingene er borte.. Huden på puppene strekker seg GANSKE heftig når du jobber, og stingene kan løsne..

Huden der stingene er kan bli veldig stygg om den tøyes...

ORIGINAL: Dollface

hvorfor spør du da?

Nei, du burde ikke trene før stingene er borte.. Huden på puppene strekker seg GANSKE heftig når du jobber, og stingene kan løsne..

tenkte kanskje jeg burde vente de aller første dagene.
fant dette på nett, der lommelegen svarer:

Når man kan oppta fysisk aktivitet og trening etter fjerning av føflekker, vil avhenge i stor grad av hvor på kroppen man er operert, dvs om det er et sted hvor huden får stor grad av strekk ved spesielle bevegelser, og selvfølgelig også av hvilken type fysisk aktivitet som er aktuelt. Og det avhenger av hvor stor føflekken har vært og dermed hvor stort stykke hud som er fjernet. Jo større, jo mer strekk på huden, hvilket vil kunne kreve forsiktighet ved helt spesielle bevegelser som setter huden på strekk i det aktuelle området.

F.eks. vil man selvfølgelig kunne løpe så mye man hvil, fra dag 1, hvis man har fjernet en føflekk på skulderen eller ansiktet, bare for å nevne et eksempel.
Og mange føflekker henger i en "stilk", disse fjerner man jo uten å fjerne noe hud i det hele tatt, så her kan man gjøre hva man vil fra dag 1.

dvs jeg kan trene fra dag en.
Tar meg en god løpetur jeg[8D][;)]

hvorfor spurte du då? [8|]

Du gjør som du vil, jeg har fjerna en føflekk og var for aktiv for tidlig.
Arret er jæævlig fordi det strekte i det hele tiden.

Kjør på du!

ORIGINAL: Elises

Jeg fjernet en føflekk nede på ryggen for mange år siden og i et uoppmerksomt øyeblikk så satte jeg meg for fort ned og stingene ble tøyd, og arret ser ut som et helvete. Anbefales ikke, med mindre du vil ha et skikkelig stygt arr!

skjønner det, men som lommelegen sier så kan man trene om man har fjernet føflekken et sted der huden ikke kan bli tøyd.
og det har jeg[:)]

ORIGINAL: ¤Kanonica¤

hvorfor spurte du då? [8|]

jeg spurte før jeg sjekket på nett om jeg kunne.

Back
Topp