Kan jeg bruke vanlig sukker??

nussnøff

Gift med forumet
VIP
Jeg har en oppskrift hvor det står at jeg skal bruke gyllent rørsukker, men det har de ikke i butikken her hos oss. Noen som vet om jeg kan bruke enten vanlig sukker eller brunt sukker istedetfor?

Gyllent rørsukker har jeg aldri hørt om, det er ikke Demerarsukker som er ment ?
Det står isåfall ofte sammen med kaffe og kaffevarene.

Ville ikke erstatet det med vanlig sukker, pga smaken.

Jeg hadde brukt brunt sukker tror jeg . Hva om du sammenligner med andre oppskrifter på samme rett?

Hadde nok brukt brunt sukker jeg:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jeg hadde ihvertfall ikke brukt brunt sukker.. det gjør at alt smaker ekkelt :P. Men det er nå meg. Alt med brunt sukker har gått i søppla og lagd på nytt med hvitt sukker. Hva det gyllne er vet jeg ikke. Prøvd å google det?

Det skal visst være litt kraftigere i smak enn vanlig sukker. Når jeg søker på rørsukker så får jeg opp en pakke fra Dansukker som står dermerara på, så er nok sikkert den jeg må bruke, håper jeg finner den i morgen :)

Det skal visst være litt kraftigere i smak enn vanlig sukker. Når jeg søker på rørsukker så får jeg opp en pakke fra Dansukker som står dermerara på, så er nok sikkert den jeg må bruke, håper jeg finner den i morgen :)

Dermerara er brunt sukker så høres logisk ut :) Teit at de ikke bare skrev det i oppskriften?

Dermerara er brunt sukker så høres logisk ut :) Teit at de ikke bare skrev det i oppskriften?

Mye gøyere å bruke ny fancypancy ord så folk ikke skjønner hva de skal bruke :)

Back
Topp