Kan jeg bruke nesespray ?

someeone

Gift med forumet
Når jeg er gravid ? står helt stille, mener og ha hørt noe om det
men ja, kan jeg det ?

vanlig nesespray er vel ikke noe farlig å bruke. men jeg mener å ha lest at otrivin comp eller hva den het skulle man holde seg unna under graviditeten

ORIGINAL: Bina

vanlig nesespray er vel ikke noe farlig å bruke. men jeg mener å ha lest at otrivin comp eller hva den het skulle man holde seg unna under graviditeten

Hmm, nå vet ikke jeg helt merket men jeg har sånn menthol nesespray[&:]
Kan jeg bruke denn ?

Skal helst ikke bruke nesespray, så prøv og bruke så lite som mulig. Hadde en forkjølelse for en stund siden og da brukte jeg Otrivin for barn og kun når jeg skulle spise eller sove. Saltvannsoppløsning er det aller beste men det gjorde det bare verre hos meg, men kanskje det funker for deg :)

Jeg MÅ bruke nesespray. Et av (de få, heldigvis) svangerskapssymptomene mine er nettopp tett nese. Hadde det forrige gang, og brukte nesespray helt frem til tulla ble født. Og nå har det dukket opp igjen. Prøver å bruke Rhinox for barn, og kun ta ett nesebor i gangen etc, men nesesprayen må jeg nok regne med å bruke helt frem til babyen er ute...

Helst ikke, klarer du deg uten er det det beste.

Litt sånn fordi den virker ved å få blodkarene til å snurpe seg sammen. Greit i nesen, ikke like heldig om det skulle virke sånn på f.eks navlestrengen. Men nå har nesespray mest lokal virkning, så det går stort sett greit.

Mest fordi det er så innmari lett å bli avhengig av den under svangerskapet. Man skal, gravid eller ei, ikke bruke dem mer enn ti dager i strekk, og det kommer av at slimhinnene da rett og slett blir avhengig av spray for å klare å trekke seg sammen, bivirkning av langtidsbruk av nesespray er nettopp kronisk tett nese.

en rosa og en spire er heldig dersom hun faktisk klarte å slutte den dagen ungen ble født, svært mange blir kronisk avhengig og bruker nesespray i årevis, slimhinnene i nesen er helt ødelagt (de KAN komme seg igjen altså, men det krever en heftig avvenningsperiode med abstinenser)

Om du klarer å unngå det er det derfor det beste, evt i alle fall bare så lite som mulig og slutt etter noen dager.
Saltvannspray er ufarlig da, det blir du ikke avhengig av.

Alt med måte. På meg fungerer ikke saltvann i det hele tatt så må ha ortrivin. Bruker det nå å har brukt det i mine forrige sv.skap og, men prøver å begrense det. Litt bruk kan ikke gjøre noe skade.

Jeg HATER nesespray, så det er ikke noe jeg bruker sånn egentlig
men når jeg blir så tett at jeg ikke greier og puste så er det den eneste
løsninga. Saltvanns løsning funker ikke men det og bruke barne spray har
jeg virkelig ikke tengt på, så det skal jeg faktisk kjøpe inn !
Tror ikke jeg har brukt en eneste dråpe med nesespray siden ifjord[:-]
så avhengi blir jeg nok ikke[:)]

ORIGINAL: *Stella*

Helst ikke, klarer du deg uten er det det beste.

Litt sånn fordi den virker ved å få blodkarene til å snurpe seg sammen. Greit i nesen, ikke like heldig om det skulle virke sånn på f.eks navlestrengen. Men nå har nesespray mest lokal virkning, så det går stort sett greit.

Mest fordi det er så innmari lett å bli avhengig av den under svangerskapet. Man skal, gravid eller ei, ikke bruke dem mer enn ti dager i strekk, og det kommer av at slimhinnene da rett og slett blir avhengig av spray for å klare å trekke seg sammen, bivirkning av langtidsbruk av nesespray er nettopp kronisk tett nese.

en rosa og en spire er heldig dersom hun faktisk klarte å slutte den dagen ungen ble født, svært mange blir kronisk avhengig og bruker nesespray i årevis, slimhinnene i nesen er helt ødelagt (de KAN komme seg igjen altså, men det krever en heftig avvenningsperiode med abstinenser)

Om du klarer å unngå det er det derfor det beste, evt i alle fall bare så lite som mulig og slutt etter noen dager.
Saltvannspray er ufarlig da, det blir du ikke avhengig av.

Med det samme jeg var ferdig med svangerskapet, så hadde jeg ikke behov for nesespray lengre! Så jeg tenkte faktisk ikke over at jeg sluttet, behovet bare var der ikke lenger.

Saltvannsspray har jeg prøvd, men det funker i ca 2 minutter og så må jeg spraye igjen... [8|]

ORIGINAL: Someeone

Jeg HATER nesespray, så det er ikke noe jeg bruker sånn egentlig
men når jeg blir så tett at jeg ikke greier og puste så er det den eneste
løsninga. Saltvanns løsning funker ikke men det og bruke barne spray har
jeg virkelig ikke tengt på, så det skal jeg faktisk kjøpe inn !
Tror ikke jeg har brukt en eneste dråpe med nesespray siden ifjord[:-]
så avhengi blir jeg nok ikke[:)]

Hvor lenge det er siden sist er ikke det avgjørende, men i langt større grad hvor lenge du bruker det nå...

å måtte bruke allergispray er jo noe annet da, det "nesespray"-opplegget vi snakker om her er "forkjøla-tett-i-nesen" sprayer, ikke allergisprayer, eller andre medisiner som distribueres via nesespray.

Har du hørt om sånn nesehorn? [:)]

Det skal vist være helt genialt (har ikke forsøkt selv). Det lunkne saltvannet får snørret til å løse seg opp, også skyller du ut snørret i stedet for å bruke nesespray. Kan jo være verdt et forsøk, om det faktisk er uheldig å bruke nesespray? Får kjøpt dem på apoteket, og dit kan du jo ta en tur for å kjøpe nesespray? da kan du spørre dama i kassa. Hun vet sikkert råd! [:D]

Back
Topp