Kan isofix stol brukes i bil uten isofix?

Det kan ikke vår:) besafe

Vår kan ikke det, maxfix.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

http://www.babyshop.no/pallas-2-fix

"ISOFIX systemet gir økt sikkerhet og økt stabilitet i begge gruppene. Stolens ISOFIX-kontakter bare smekkes inn i bilens ISOFIX festepunkter. Festene kan enkelt foldes sammen slik at setet også blir kompatibelt med biler som ikke er utstyrt med ISOFIX."

Med fare for å ha misforstått deg, så kommer det jo an på stolen. Isofixfestene i seg selv kan bare brukes i en bil med isofix, men noen stoler med isofix er laget sånn at de også har mulighet for å festes med beltene. Men det er da to separate systemer for festing.

Vår bilstol (Besafe, husker ikke i farten hva mer den heter, en babystol) har begge deler.

Den stolen du nevner kjenner jeg ikke til, så vet ikke om den har begge deler.

Da tror jeg nok det går. For isofix festene kan både legges sammen under setet og taes av:)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

http://www.babyshop.no/pallas-2-fix

"ISOFIX systemet gir økt sikkerhet og økt stabilitet i begge gruppene. Stolens ISOFIX-kontakter bare smekkes inn i bilens ISOFIX festepunkter. Festene kan enkelt foldes sammen slik at setet også blir kompatibelt med biler som ikke er utstyrt med ISOFIX."

Supert:)
Er så greit at det kan brukes i andre biler hvis vi skal Ha barnevakt:)

Da tror jeg nok det går. For isofix festene kan både legges sammen under setet og taes av:)

Hvis det er Pallas 2-fix du har, så skal det gå greit. Det skal forøvrig stå i bruksanvisningen. =) Har du ikke den tror jeg den skal være mulig å få tak i på nett =)

Hvis det er Pallas 2-fix du har, så skal det gå greit. Det skal forøvrig stå i bruksanvisningen. =) Har du ikke den tror jeg den skal være mulig å få tak i på nett =)
Det er pallas 2 fix ja:) har bestilt de nettopp da vi hatt kjøpt ny bil

Back
Topp