Kan ingefær-tabletter føre til SA eller MA?

Regnbue1995

Blir kjent med forumet
Hei!
Jeg er i 7+0 på vei i dag og har vært så kvalm de siste dagene.
Noen steder hører jeg at jeg kan ta ingefær-tabletter, andre steder blir det sagt at det kan føre til abort?
Noen erfaringer?
Prøvde å ringe til legesenteret nå, og forhøre meg med de, men de tar ikke tlf.
Om jeg skal prøve på slike tabletter, hvor stor dose og hvor ofte kan jeg eventuelt ta?
Håper på kjapt svar fra noen her på forumet.

Ville heller spist ingefær naturlig (du får kjøpt syltet ingefær på butikken, samme typen som du får til sushi). Og kjøp seaband på apoteket: det kan faktisk hjelpe litt på kvalmen og har ingen bivirkninger. I min første graviditet virket seaband (merket forskjell om jeg glemte å ha det på: da ble jeg veldig kvalm!). Men denne gangen var det nytteløst, fordi jeg hadde hyperemesis...

God bedring :)

Ville heller spist ingefær naturlig (du får kjøpt syltet ingefær på butikken, samme typen som du får til sushi). Og kjøp seaband på apoteket: det kan faktisk hjelpe litt på kvalmen og har ingen bivirkninger. I min første graviditet virket seaband (merket forskjell om jeg glemte å ha det på: da ble jeg veldig kvalm!). Men denne gangen var det nytteløst, fordi jeg hadde hyperemesis...

God bedring :)

Man må spise veldig mye ingefær for å få samme mengden som i en kapsel da[emoji85]

Prøvde en slik liten ingefærshot fra Rema 100 i går og den hjalp faktisk. Er dette et bedre alternativ enn tabletter? Eller kan de bli for mye i en slik shot? Hva tenker dere?

Nei det kan ikke det.. har spurt min lege om det,og du kan trygt ta ingefærtabletter ..hold deg innenfor dosen :)

Back
Topp