Kan ikke sies for ofte, lite liv

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Har kjent lite liv, var noe i går kveld, så ingenting. Så jeg ringte føden, jeg er 25+2, og sa jeg hadde drukket varmt og kaldt, spist litt, men jeg er syk, så litt kvalm, har ligget i ro, men kjenner ikke no, så jeg fikk komme inn på en sjekk :) Ble møtt av en koselig dame og tok ultralyd, og så en frisk og fin liten gutt <3 som lå med rompa ned og sparker innover, så var ikke rart jeg ikke kjente noe :P

Det er bedre å ringe en gang for mye, enn for lite, jeg sa når jeg dro "ja, da skal vi ikke plage dere mer" noe hun sa strengt at nei, vi er ikke til bry, er man i tvil og bekymret, så ring! Selv om en føler seg i veien.

Nå er jeg tilbake på sofaen, snørrete og fæl, men en mindre bekymring <3

Så bra du traff på en så hyggelig og oppegående jordmor som viste forståelse for din bekymring. Ingenting er bedre enn slike personer i den type jobb <3 Godt alt sto bra til med babyen din :)

Først: godt alt står bra til med gutten.

Ja bedre å ringe og få et svar enn å gå og lure. Kan forhåpentligvis spare en for unødvendig bekymring.

Ja :) det eneste kjipe med hun var et skikkelig sløvt handtrykk :p jeg blir alltid så satt ut hvis den jeg hilser på gir meg den gelearmen :hilarious:
I know the feeling ;)
Man begynner å lure på hva han/hun er laga av om håndtrykket bare smelter i handa di. Hehe, også når man er inne på temaet, eldre herremenn jeg er sikker på går inn for å knuse andres håndledd ;)

I know the feeling ;)
Man begynner å lure på hva han/hun er laga av om håndtrykket bare smelter i handa di. Hehe, også når man er inne på temaet, eldre herremenn jeg er sikker på går inn for å knuse andres håndledd ;)

Best med en mellomting :hilarious: trenger ikke å knuse fingrene mine :joyful:

Så hærlig å treffe på slike mennesker :)
Godt at alt var bra!

Jeg spurte på kontroll på sykehuset i går. Når jeg skulle bekymre meg vis jeg ikke kjente liv å ta kontakt med sykehuset. Fikk beskjed om at de gjorde ikke noe etter 24? Så var ikke noe vits å kontakte dem før etter det? Kjente jeg ble litt frustrert. For greit de kan ikke gjør noe fra eller til. Men ikke ønsker å ta imot en dame som feks er 22 uker på vei å ikke har kjent noe liv på en dag feks? Glad jeg kan sjekke hjertelyd hjemme i det minste.

Jeg spurte på kontroll på sykehuset i går. Når jeg skulle bekymre meg vis jeg ikke kjente liv å ta kontakt med sykehuset. Fikk beskjed om at de gjorde ikke noe etter 24? Så var ikke noe vits å kontakte dem før etter det? Kjente jeg ble litt frustrert. For greit de kan ikke gjør noe fra eller til. Men ikke ønsker å ta imot en dame som feks er 22 uker på vei å ikke har kjent noe liv på en dag feks? Glad jeg kan sjekke hjertelyd hjemme i det minste.
Mener du at de gjør ikke noe Før etter 24 uker??

De må jo sjekke. Kan ikke forlange at en skal gå til uke 24 med et dødt barn inni magen. Men mulig de vil du skal ta det med fastlegen / jm om det er før 24 uker.

Godt å være 24+1 da :-P med masse liv i magen :-D

Last edited:

De må jo sjekke. Kan ikke forlange at en skal gå til uke 24 med et dødt barn inni magen. Men mulig de vil du skal ta det med fastlegen / jm om det er før 24 uker.

Godt å være 24+1 da :-P med masse liv i magen :-D

Forsto ikke helt hva hun mente. Heldigvis er jeg på kontroll annvær uke :p å skal nå gå til samtaler til en jordmor ang fødsel. Å går til jordmor i kommunen også :D så skal vel noe til at jeg ikke får snakka med noen om jeg skulle oppleve noe jeg ble usikker på.

Teller veldig ned til uke 24/25. Skjer fødselen da. Så prøver de jo å redde nurket. Så er en liten milepæle det også.

Man skal kontakte fastlege/jordmor ved lite liv før uke 24, og fødeavdelingen etter uke 24 da man jo kan gjøre en aktiv innsats for å redde barnet.
Se evt denne linken fra Oslo Universitetssykehus som er veldig informativ når det gjelder mindre liv: http://www.oslo-universitetssykehus.no/pasient/diagnoser-og-sykdommer/lite-liv-i-svangerskapet

Godt å være 24+1 da :p med masse liv i magen :-D
Her fikk jeg beskjed forrige gang om at etter uke 24 SKAL man kjenne liv hver dag. Om man ikke gjør det ringer man direkte til føden. Men før det skulle jeg ringe legevakten om det er noe jeg føler unormalt. Forrige gangkjente jeg masse liv, tidlig og hadde en dag i uke 20 allerede hvor jeg var skikkelig bekymret. Ringte legevakten og de sjekket med doppler

Har kjent lite liv, var noe i går kveld, så ingenting. Så jeg ringte føden, jeg er 25+2, og sa jeg hadde drukket varmt og kaldt, spist litt, men jeg er syk, så litt kvalm, har ligget i ro, men kjenner ikke no, så jeg fikk komme inn på en sjekk :) Ble møtt av en koselig dame og tok ultralyd, og så en frisk og fin liten gutt <3 som lå med rompa ned og sparker innover, så var ikke rart jeg ikke kjente noe :p

Det er bedre å ringe en gang for mye, enn for lite, jeg sa når jeg dro "ja, da skal vi ikke plage dere mer" noe hun sa strengt at nei, vi er ikke til bry, er man i tvil og bekymret, så ring! Selv om en føler seg i veien.

Nå er jeg tilbake på sofaen, snørrete og fæl, men en mindre bekymring <3
SÅ bra alt var fint med lile gutten :)

Forrige gang jeg var gravid ringte jeg føden rundt uke 33, da var det likt som med deg, hun låg og sparket innover, og rett i morkaka, så ikke rart jeg ikke merket noe. uke 39 ringte jeg igjen, ctg var helt normal og fin, men på ultralyden fant de så vidt ei pittelita lomme med fostervann. Ble satt i gang sent den kvelden. Så er veldig glad jeg ringte inn den gangen også og ikke følte på at jeg var til bry. Fant aldri ut hvorfor jeg ikke hadde mer fostervann.. ikke hadde jeg lekt heller :(

SÅ bra alt var fint med lile gutten :)

Forrige gang jeg var gravid ringte jeg føden rundt uke 33, da var det likt som med deg, hun låg og sparket innover, og rett i morkaka, så ikke rart jeg ikke merket noe. uke 39 ringte jeg igjen, ctg var helt normal og fin, men på ultralyden fant de så vidt ei pittelita lomme med fostervann. Ble satt i gang sent den kvelden. Så er veldig glad jeg ringte inn den gangen også og ikke følte på at jeg var til bry. Fant aldri ut hvorfor jeg ikke hadde mer fostervann.. ikke hadde jeg lekt heller :(

Åh så bra! Kommer til å få klippekort jeg om han fortsjetter slik :P

Jeg er så redd for å være til bry jeg, så til nå har jeg ikke ringt de gangene jeg har vært bekymret. Er vanvittig vanskelig å vite hvor terskelen går synes jeg.
I går var hun veldig stille, men jeg kjente dult innimellom, dog ikke så sterke som de har vært. Likevel ringte jeg ikke, selv om at jeg begynte å bli litt urolig - det var jo tross alt noen dult der.
I dag har hun heldigvis vært skikkelig danseløve igjen, slik som hun pleier. Så hadde jeg jo ringt inn i går så hadde det jo vært å rope ulv (føler jeg :-() Er ikke lett dette altså, jeg tør liksom ikke..

Jeg er så redd for å være til bry jeg, så til nå har jeg ikke ringt de gangene jeg har vært bekymret. Er vanvittig vanskelig å vite hvor terskelen går synes jeg.
I går var hun veldig stille, men jeg kjente dult innimellom, dog ikke så sterke som de har vært. Likevel ringte jeg ikke, selv om at jeg begynte å bli litt urolig - det var jo tross alt noen dult der.
I dag har hun heldigvis vært skikkelig danseløve igjen, slik som hun pleier. Så hadde jeg jo ringt inn i går så hadde det jo vært å rope ulv (føler jeg :-() Er ikke lett dette altså, jeg tør liksom ikke..

Neida, når du ikke har kjent no og det er utenfor det normale, når de blir større skal man ho kjenne det godt også, så må du ringe. Morkaken kan slutte å fungere, så skriv ulv så mye du orker <3

Åh så bra! Kommer til å få klippekort jeg om han fortsjetter slik :p
haha :P Jeg merker at jeg har mye lavere terskel for å ringe denne gangen enn forrige siden jeg faktisk ble satt i gang når jeg kom inn.. sell om hun hadde det fint inni der.. forrige gang ville jeg vente litt til i tilfelle jeg plutselig kjente noe, men mannen tvang meg når han kom fra jobb.. heldigvis :) Denne gangen skal han sleppe å tvinge meg! Basta! :)

Back
Topp