Kan hunder stå ute og bjeffe så mye de vil på dagtid???

mummy2

Glad i forumet
Naboen har en hund som står og bjeffer fra tidlig morgen til sent på kvelden, flere har varslet ifra- men han sier at så lenge det er "dagtid" så kan hunden bjeffe så mye den vil!!!!!

JEG BLIR GAAAAALLLLLLLLLL!!!!!!!

dette lurer jeg også på. jeg pleier og ringe og klage på natta men om dagen er jeg usikker.. håper noen vet.. man skulle jo ikke tro det gikk ann å stå å bjeffe sånn hele dagen..[&:]

Fins det noen lov som heter ett eller annet med hunder i boligfelt kanskje? noen som vet?

NEI, det er ikke akseptabelt.
Som hundeiere selv er jheg svært påpasselig med at mine hunder ikke skal være til sjenanse for naboene..
Litt bjeff nå og da skal alle tåle, men ikke vedvarende..
DA hadde jeg tilta i vinkel om  noen andres hunder hadde stått til sånn.

Jeg hadde sendt klage.. ellers så får man ringe politiet da og anmelde om han ikke vil høre[8|]...

Tror ikke det hjelper og sende noen klage til de folka der nei, politiet er vel eneste utvei for at de i heletatt skal skjønne hvor alvorlig det er!!!

Er enig i at litt bjeffing må man akseptere, men ikke konstant!!!!!

ORIGINAL: Vani

ring mattilsynet og anmeld dem for dyremishandling!

skal dem ha med hunden på jobb da? noen hunder bjeffer når dem er alene, det er like leit for eierne [8|]

ORIGINAL: 3xS

ring mattilsynet og anmeld dem for dyremishandling!

skal dem ha med hunden på jobb da? noen hunder bjeffer når dem er alene, det er like leit for eierne [8|]

nei, det trenger de da ikke.
Man har da flere valg enn det...
f,eks...
* la den være inne
* få noen til å passe den
* lære den å ikke bjeffe (jepp, det går ann)
*omplassere den til noen som faktisk gidder å jobbe med hunden
*flytte til et sted hvor naboene ikke kan høre at hunden ikke har det noe bra

og ja, jeg har hund og bor i en leilighet. Hadde hunden min bjeffa, så hadde jeg måttet gjøre noe med det.
Man kan ikke ha en hund når man lar den være en plage for andre mennesker.

det er jo noen ganger bedre for en hund å stå ute i en garde hvor den kan få tisse og bæsje hvis den må da.. mener det er mer dyremishandling å holde dem inne en hel dag [&:]

dem fleste jobber hver dag så det at andre kan passe den er sjelden aktuelt.

er ikke sikkert man ikke jobber med hunden selvom den bjeffer.. kanskje dem jobber hardt med saken?

mener helt klart at det er veldig irriterende å måtte høre på en hund som står og bjeffer dagen lang altså, men jeg synes synd på eierne samtidig.. kan hende dem er veldig fortvila og ikke får den til å slutte med det

nei, det trenger de da ikke.
Man har da flere valg enn det...
f,eks...
* la den være inne
* få noen til å passe den
* lære den å ikke bjeffe (jepp, det går ann)
*omplassere den til noen som faktisk gidder å jobbe med hunden
*flytte til et sted hvor naboene ikke kan høre at hunden ikke har det noe bra

og ja, jeg har hund og bor i en leilighet. Hadde hunden min bjeffa, så hadde jeg måttet gjøre noe med det.
Man kan ikke ha en hund når man lar den være en plage for andre mennesker.

Kan du mye om hunder eller??? For de synspunktene der var bare tragiske!

*Å få noen til å passe hunden er ølitt vanskelig når de fleste jobber!
* Jeg har selv en hund som vi har jobba hardt med for å slutte med å bjeffe, men bjeffer like mye som før.. Så det er ikke alle som klarer å lære den opp til ikke å bjeffe.. Så den var bare dum!
* selv om hunden bjeffer er det ikke dermed sagt at den ikke har det bra!

da kan jo du gå til innkjøp av byens heftigste høytalere og spille " nå skal vi skilles johanne" på full styrke HELE dagen.. så kan du se om han fortsatt er enig:D???

Det er mulig de kan, men eieren burde absolutt ikke latt hunden gjøre det! Jeg blir flau hvis hunden vår står ute å bjeffer mer enn ett minutt, så da må jeg ut å ta ho. Å så ta ho inn.. ..

ORIGINAL: lykkeligmamman

da kan jo du gå til innkjøp av byens heftigste høytalere og spille " nå skal vi skilles johanne" på full styrke HELE dagen.. så kan du se om han fortsatt er enig:D???

Hahaha hadde ledd meg ihjel hvis jeg hadde sett det [:D]

Vi fikk beskjed i fra naboene at hunden våres bjeffer når vi ikke er hjemme.Dette var rett før vi reiste på ferie(er på ferie enda)Fikk litt sjokk når naboene kom å sa i fra,for vi trodde at bikkja sov når vi var borte..Så vi er kjempe glad for at dem sa i fra!

Vi har kjøpt DAP og skal begynne med alene hjemme treningen helt på nytt når vi kommer hjem igjen,og dette har vi tenkt å bruke lang tid på-helt til hun mestrer det å være alene uten å bjeffe!

naboen vår har 5 + store "ulvehunder" i en liten hundegård i hagen. de står og bjeffer og uler hele dagen (og natta) i perioder. noen ganger er det så ille at vi ikke kan sitte på verandan når vi har besøk og høre hva vi sier til hverandre. Det må jo være noen regler for dette? vi har klaga mange ganger og det har vært flere saker på dette tidligere men det har aldri kommet noen vei.

HUnden min får aldri lov til å stå ute og bjeffe. Tar henne inn med en gang. Dessutten så er det veldig uansvarlig av eier å la hunden å stå ute alene i bånd over lang tid, spesielt hvis eier ikke ser hva hunden gjør. Hvis hunden biter noen så er det eiersitt ansvar.
Har hunden selv, men hadde nok klaget til huseierlaget/ styre om dere har det. Helt sikkert ikke bare deg som irriterer seg over det.

ORIGINAL: vinge

dette lurer jeg også på. jeg pleier og ringe og klage på natta men om dagen er jeg usikker.. håper noen vet.. man skulle jo ikke tro det gikk ann å stå å bjeffe sånn hele dagen..[&:]

Det er ulovlig både i forhold til dyret, og i forhold til naboene fordi det forstyrrer alminnelig ro og orden. Jeg ville gjort naboene oppmerksomme på at hunden bjeffer hele dagen, kan jo hende de ikke vet det. Og hvis de vet det, og det ikke bedrer seg innen rimelig tid, ville jeg anmeldt saken.

Back
Topp