Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan jo være f.eks både nesemidd og kennelhoste.Dramadama skrev:
Hvis han har hilst på mange hunder i det siste så er sjansen stor for at han har blitt smittet av noe.
"Kennelhoste smitter gjennom dråpesmitte. En hund kan i den tidlige fasen av infeksjonen virke helt frisk men allikevel spre viruset til andre hunder. Ofte ser vi at hunden begynner å bli syk først etter 8-30 dager etter at den har blitt smittet. Da viruset som regel ikke forårsaker alvorlige infeksjoner, men mer lokale reaksjoner er ikke kennelhoste en sykdom vi skal være altfor redd for at hunden vår skal få.Dramadama skrev:
Symptomene på kennelhoste er først og fremst tørrhoste, gjennomsiktig nesesekret og mandelbetennelse. En del av de pasientene som kommer hit med kennelhoste har blitt smittet på utstilling, hundeprøver, på kennel eller rett og slett fra lekekameraten sin. Det er større sjanse for å bli smittet der hvor mange hunder er samlet."
Men om han ikke hoster så er det sikkert ikke kennelhoste...
min vet sa at hunder generelt ikke nyser.breioverbaken skrev:
Min nøys og nøys nøys, vet sa at det stor sannsynlighet var nesemidd.
Fikk en sprøyte for det og måtte tilbake for en ny sprøyte.
Etter det har hun vært fin og ikke nyset.
Så ville sjekket med en veterinær :)
Nyser ikke hunder?? Min hund på 11 år har alltid nyst når han blir glad og "oppøst". Som når vi får besøk og når vi leker med han. Aldri tenkt at han kan være syk, og i 11 år sammenhengende uten noen andre symptomer? Tvilsomt...Sjakkruta skrev:
smash skrev:
Nyser ikke hunder?? Min hund på 11 år har alltid nyst når han blir glad og "oppøst". Som når vi får besøk og når vi leker med han. Aldri tenkt at han kan være syk, og i 11 år sammenhengende uten noen andre symptomer? Tvilsomt...Sjakkruta skrev:
Jeg også tror hunder nyser en gang i blant.
Men slik Laban holder på nå er jo helt ekstremt.
Han kan gå en halvtime uten å nyse eller blåse ut av nesa, så plutselig tar det helt av i 1-2 minutter...
Så hvis jeg lyser inn i nesa hans, så kan jeg se om det er midd inni der?smash skrev:
delphi skrev:
Så hvis jeg lyser inn i nesa hans, så kan jeg se om det er midd inni der?smash skrev:
hvis det er mørkt en stund kan de komme ganske langt ut i nesen og da har iallefall jeg sett noen små svarte prikker...
Som min vet sier dyr kan få akkuratt det samme som oss. Ja de kan bli forskjølet, de kan ha feber og de kan være pottetett. Vår har vært forskjølet mange ganger, ville aventet litt å se. Nå har du en ung hund enda ikke lenge siden han ble vaksinert og jeg mener da at de blir vaksinert mot kennel hoste. Det blir iallefall vår hund:) så synes jeg det er rart at enn dyrlege sier at enn hund egentlig ikke skal nyse. Å nyse er enn del av språket til hunden, det er ett dempende signal. Der hunden f.eks er overlykkelig for at eieren kommer hjem. Jeg anbefaler alle hundeeiere kjøper seg boken på talefot med hunden- de dempende signalene. Fantastisk bok som gjør at man forstår så enormt mye. God bedring til Laban Smash. Jeg vill anbefale deg om å avente litt med ett besøk:)søteste skrev: