Kan hunden merke at fødselen nærmer seg?

Popcorn2

Andre møte med forumet
De siste 2 dagene har hundene hjemme vært ekstremt klengete og pipet, følger etter meg og griner. Er det noen her som har merket at dyrene i huset forandrer oppførsel nærmt fødsel? :)

Sånn har voffen her også vært, men jeg tenker det er fordi hun kjeder seg. Jeg er jo hjemme, men ikke i form til å leke med henne. Og nekter henne også å leke ute nå som det er så varmt (hun tar helt av og klarer ikle begrense seg) så vi venter til etter solnedgang. Har tenkt det er derfor hun maser og piper...

Vet ikke? Forrige gang ble jeg igangsatt på overtid, så da merket i alle fall ikke hunden noe ;-) Men han merket at jeg var gravid før jeg visste det selv i første svangerskap (fant det ikke ut før i uke 7 selv), og veldig tidlig i dette svangerskapet. Var kjempeklengete, skulle ligge i fanget med hodet, buffet og trykket hodet inntil meg osv. De har i alle fall en utrolig luktesans, så kan jo hende de kjenner utskillelse av hormoner osv?

Hundene og kopplamma er utrolig klengete, men kan være de bare vil ha kos, melk og lek...;)
Hunder senser jo svært godt, så ikke utenkelig at de reagerer :)

Har ikke opplevd det med min hund.
Men pusen kommer å koser mye, spesielt de to siste dagene.

Ikke opplevd med min hund, men hun har generelt oppført seg anderledes i begge graviditetene. Hun er ekstremt masete og det har hun vært i 1-2 mnd tid (men hun skal snart ha løpetid også, så spørs om ikke hun blir litt forvirret av sine egne hormoner + mine).

Har ikke hund selv, men venninna mi sin holder seg alltid i nærheten av meg når vi er sammen. Boxern til svigerinna mi også, lå ved siden av meg hele tiden med labben på beinet mitt.

Tror både de senser energien vi utstråler og hormoner vi sondrer ut. Men det er bare min teori da :D

Back
Topp