Kan hun ha festet seg?

KirstenJ

Flørter med forumet
I går kjente jeg et merkelig press foran i hoften/bekkenet da vi kjørte bil. Etterpå virker magen litt mindre, og det var litt lettere å puste. I tillegg føler jeg at det er blitt "fullt/trangt" der nede, og må fly på do enda oftere. Jeg er i uke 36+4, så det er kanskje det som har skjedd? Hun har ligget med hodet ned på de siste kontrollene. Hva tror dere? Jeg trodde ikke man kjente dette, men er jo førstegangs...

kan være at hun har festet seg ja eller har lagt seg langt ned i hvertfall :) jeg har ikke kjent dette før jeg heller utenom denne gangen så kjenner jeg mer press der nede enn forrige gang (gutten kom aldri ned da). 

Kan være, men dessverre er det bare jordmor som kan gi deg svar:)

men jordmor fortalte at det ikke så mange som fester hode i uke 36, men det du føler er nok nedpress, så hun har nok snudd seg og ligger med hode ned.

Jeg er 36 uker på vei, og han har halveis festet seg, men det er nok mulig at hun har snudd seg og er mer nedover, da føler man serlig med at man føle at man må tisse mer, og når man humper og kjører kan du kjenne en slags stikkende smerte nedentil.

det kan godt være hun har festet seg,men jeg å kjenner det godt ned i der og flyr på do ganske så ofte og he e ikke hode festet. kan vær hu driv å styre der nede å. 1 sv.skapet mitt så festet hode seg i uke 35 så hodet kan klart feste seg i uke 36. :-)

Takk for fine svar:) At hun ligger lengre ned er jeg ganske sikker på, så det kan godt være det istedetfor at hun har festet seg;) Skal til jordmor på onsdag, så får nok høre litt da om hvordan hun ligger:)

Å sitte i bil kan være veldig belastende. Kjørte fra hytta i går, og jeg hadde tak og nedpress hele veien... mye vondter vi må finnes oss i gitt :)

Jeg mener å ha lest at det er rundt 36 uker at magen er på sitt høyeste, deretter synker den ned, så det blir mindre press på lunger og sånn for oss og dermed også lettere å puste.
Det står bla dette i uke 36:
Kjenner du anfall av fordøyelsesbesvær og verking under ribbeinsbuen har du forklaringen her: Dette er tiden da livmoren er på sitt høyeste punkt, ofte helt oppunder brystspissen. Barnets og livmorens vekst presser brystkassen oppover og de nederste ribbeina trykkes utover. Trøst deg med at barnets hode når som helst kan gå ned i bekkenet ditt, og dette vil gi deg bedre pusteplass. Dessverre er det ofte slik at dette i stedet gir økt press på urinblæren, og du kan føle trang til å late vannet ofte, - plagsomt ofte, synes noen. Det kan vel være godt å tenke på at du snart vil få hele "mageregionen" for deg selv! Tror du meg hvis jeg sier at du vil savne sparkene?
Så jeg tipper at du har hatt en veldig tydelig "nedgang" av hodet i bekkenet, jeg har aldri merket det så tydelig men har i begge mine tidligere svangerskap kjent at det har blitt betydelig lettere å puste etter uke 36. :-)

Back
Topp