Kan hormoner forandre personligheten?

Ugla95

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Jeg er fryktelig hormonell om dagen, desverre for alle rundt meg. Jeg kommer i krangler og diskusjoner fordi jeg bare ikke klarer å svelge kameler som man jo ofte må i hverdagen. Og så har jeg blitt så utrolig langsint! Ting jeg var sint for for flere måneder siden går jeg enda og gnager på, noe jeg aldri gjorde før. Ble jeg irritert bet jeg det som regel i meg, og var aldri sur lenge om gangen.
Er dette noe som er kommet for å bli? Vet jo mange forandrer seg etter de blir mor, men vil jo ikke forandres til det negative..

Det gir seg etterhvert. Har hatt d slik i alle mine svangerskap. Sist for et par uker siden. Nå har det heldigvis gitt seg litt :happy:

Hormonforstyrrelser roter mye med humøret, ja. Men når det jevner seg ut igjen, blir det jo bedre. Jeg slet med det flere år pga hypofysetumor, og merket at alt ble bedre da jeg begynte på medisiner:happy:

Nå som gravid er jeg litt bevisst på det, og unnskylder meg hvis jeg tråkker over streken. Men ikke "unnskyld, jeg er gravid og hormonell". Er vant til å bite i meg mye, og det hjelper... Stakkars mannen er han som får høre hvor "teite" andre er:p

Jeg er en følelseperson til vanlig. Men når er det ekstra ille. Spesielt når jeg er trøtt

Føler jeg går gjennom puberten for 2.gang...:confused:
Har vært helt rar i humøret siden jeg ble mor for første gang i 2017.
Det er nok en blanding av lite søvn, at man blir tappet for energi og næringstoffer når man går gravid og ammer, og hormoner.
Belager meg egentlig på at det kommer til å være sånn et par år framover også :p tror det er naturlig, slik at man skal ta best mulig vare på barnet sitt. Men er jo tungvint både for en selv og for de rundt..

Back
Topp