Kan havregrøt

Piper Chapman

Gift med forumet
være slankende ? om man spiser det uten sukker?

Driver og slanker meg bittelitt er et par kilo over vekta jeg vill være, har kutte ut brus og godis og usunn mat!og trimmer mer igjen!
Liker havregrøt godt men lurer på hvor sunt er det? om jeg spiste det 2 ganger daglig

Havregrøt gir ei langsom og jevn stigning i bs..og den varer lenge.
Vil ikke tro det blir feil ;)

Havre er jo veldig sunt, og fint å bruke til et måltid om en slanker seg :)

ja. god start på dagen det.
havregryn er næringsrikt, mettende og langsomme karbohydrater, det gir en langsom og stabil økning i blodsukker. kanel er bra for forbrenningen, så det kan du gjerne ha på. du kan koke den på bare vann, selv synes jeg den bare er god på melk...eller en blanding.

Ja, men det er best å spise de som frokostblanding. Havre inneholder mye fiber og hjelper kroppen med å transportere ut fett. Når du koker grøt så er allerede prosessen med å bryte det ned i gang (som egentlig kroppen kunne brukt energi på). Ellers er det jo bra uansett :-)

Lizz83 skrev:
Ja, men det er best å spise de som frokostblanding. Havre inneholder mye fiber og hjelper kroppen med å transportere ut fett. Når du koker grøt så er allerede prosessen med å bryte det ned i gang (som egentlig kroppen kunne brukt energi på). Ellers er det jo bra uansett :-)

absolutt.
så en usukret yoghurt med lite fett blanda med havregryn er også et kjekt måltid

Det er mye kalorier i havregrøt selv om det er bra karbo i det. Rundt 350 i 100 g grøt kokt med vann hvis jeg ikke husker feil. Spiser 60 gram grøt kokt med vann og med ekstra lett melk, dia sukker og kanel på her. Mett og god lenge :-)

Back
Topp