Kan han oppmuntres til å gå ?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Gutten min blir 15 mnd 18 juni Men går fortsatt ikke :banghead: Han krabber som en reser, går langs møbler, står stabilt i flere sekunder. Innimellom går han om vi holdet han i hendene. Riktignok litt ustødig. Virker ikke som at det er noe galt med balanse eller motorikk kom hindrer han i å gå . Prøver vi å lure han til å ta noen steg, setter han seg ned. Han tørr rett og slett ikke :eek:

Det har ikke vært noe videre utvikling de siste 2 mnd på gå fronten. Han gjør det samme nå som da. Han står ikke lengre perioder osv.

Er det noe vi kan gjøre for å få han til å gå? Eller må han bare finne ut av dette selv? Hver gang han slipper seg eller går med oss gir vi masse ros og oppmuntring

Har han prøvd gå-vogn? Når står det helt stille på hva det heter :P Men en sånn han kan holde i og gå bak.

Jeg tror egentlig at han bare må ta det i sitt eget tempo. :)
Men la han gå barbeint inne om dere ikke allerede gjør det, da kjenner han kanskje bedre kontroll. Ellers dra i åpen bhg så han kan se andre på sin alder gå, det kan kanskje være litt motivasjon.

Det går nok helst i hans tempo :) Men det høres ut som om han er på god vei :happy: Og så er det noen barn som slipper seg og øver på å gå med knall og fall, mens andre ikke slipper seg før de har relativt god kontroll :happy:

Jeg tror egentlig at han bare må ta det i sitt eget tempo. :)
Men la han gå barbeint inne om dere ikke allerede gjør det, da kjenner han kanskje bedre kontroll. Ellers dra i åpen bhg så han kan se andre på sin alder gå, det kan kanskje være litt motivasjon.

Han går i barnehage :) frem til august er han eneste 2018 barn. Håpet det å gå med noen aktive 2017 barn skulle oppmuntre ha til å gå, en neeeeida :knegg: . Han er storfornøyd med å krabbe rundt å utforske. Tror han ikke føler behov for å gå, fordi han kommer seg jo fra A til B på sin måte. Håper han begynner å gå før jeg er høygravid altså :D

Han går i barnehage :) frem til august er han eneste 2018 barn. Håpet det å gå med noen aktive 2017 barn skulle oppmuntre ha til å gå, en neeeeida :knegg: . Han er storfornøyd med å krabbe rundt å utforske. Tror han ikke føler behov for å gå, fordi han kommer seg jo fra A til B på sin måte. Håper han begynner å gå før jeg er høygravid altså :D

Åja, haha, da ser han masse småbarn i farta hver dag da :hilarious:
Min tok et par skritt av og til fra 12-13 mnd, men det tok 2 måneder til før han gikk mer enn han krabba. De krabber jo reserfort, så da virker det kanskje ulogisk å bruke tid på å gå sakte :p
Han er nok snart oppe og løper, forhåpentligvis før du vlit høygravid ja, det er litt lettere når man kan leie dem til og fra bil o.l.

Det går nok helst i hans tempo :) Men det høres ut som om han er på god vei :happy: Og så er det noen barn som slipper seg og øver på å gå med knall og fall, mens andre ikke slipper seg før de har relativt god kontroll :happy:

Han er vel litt kontroll freak som meg:laughing002 vil vel ikke prøve før han er helt sikker på at dette kan han

Min var litt sånn, han kunne gå og var stødig fra han var ca året, men slapp seg ikke før han var nesten 15 mnd, var vel 14,5 mnd ca. Alle forsøk på å lure endte med at han satte seg, men han kunne lett gå opp mot 8-10 skritt om han glemte seg og hadde noe i hendene. Han krabbet tidlig og var derfor veldig effektiv på alle 4, så antar det var mye derfor, han hadde ikke behovet for å være på to bein liksom. Men plutselig fikk han litt mer interesse for å gå om han fikk holde i hånda, og rett etter slapp han seg, da gikk han bortimot helt stødig fra da av :)

Vi har akkurat samme her. :-) han er nok en blanding av lat og smart,orket ikke å krype for han kom seg greit frem og så oppdaget han at han når mer ved å krype. Nå begynner han å skjønne at han feks får med seg bøker og leker i hendene samtidig hva i han går. Vi har stimulert han litt siste tiden ved å la han gå mellom hendene våre,og så han han selv øvet mye med en stor pappkasse og et lekebrett han støtter seg til og nærmest løper etter. Han begynner å skjønne poenget med å gå. Tenker at kanskje din som vår bare må oppleve at det er en mening med å prøve, så vi oppmuntrer at han står selv,forsøker å gå når vi støtter han og viser han at det er et poeng med det. Er forøvrig gravid med termin i august,så vil gjerne også at gutten skal gå snart. :-) De er nok på vei begge to.

Ville bare tatt det i hans tempo. Begge mine har begynt å gå sent, men løper rundt i dag på lik linje med gjevngamle barn :)

Gi han en leke i hver hånd? Det gjorde susen her. Nå var min bare 10 mnd når han bestemte seg for at han var for store til å krabbe da. Men han holdt en leke i hver hånd for å ha «støtte» :p haha :hilarious:

Det er ikke uvanlig at noen bruker lenger tid altså, noen skal være HELT SIKRE på at de kan det før de prøver, samme med språkutvikling :p

Gi han en leke i hver hånd? Det gjorde susen her. Nå var min bare 10 mnd når han bestemte seg for at han var for store til å krabbe da. Men han holdt en leke i hver hånd for å ha «støtte» :p haha :hilarious:
Hehe, rart hva som funker altså :P

Det er ikke uvanlig at noen bruker lenger tid altså, noen skal være HELT SIKRE på at de kan det før de prøver, samme med språkutvikling :p
De babyene er som folk flest egentlig, Noen kaster seg utti det med liv og lyst, mens andre må¨tenke grundig på det først. Fasinerende altså

Back
Topp