Kan halsbrann forveksles med sult?

majjan

Glad i forumet
Marshmallows 2022
Jeg har følt meg så utrolig sulten de siste uken, men særlig om kvelden og natten, har jeg hatt en så sterk ubehagfølelse. Ligget våken ett par timer, vært oppe og spist et par skiver men det her ikke hjulpet, og hatt den samme følelsen om morningen. (Har gått opp 1,5kg i vekt på 10 dager), Men nå i kveld fikk jeg ganske sterk halsbrann, som var veldig umiskjennelig.. og plutselig kom jeg på, kan det ha vært en type svak halsbrann jeg følt de siste ukene og ikke sult? :hilarious: Noen med erfaring av halsbrann og hva som hjelper?

Last edited:
Du kan få noe som heter Galieve forte på apoteket. Posjonsposer som skal løses i vann. Det synes jeg hjelper. Ellers er det spise lite og ofte, ikke spise eller drikke ting med mye syre (tomat, syrlige frukter, juice, kaffe) Jeg får også halsbrann av sukker og hvetemel, men det er nok individuelt. Har aldri selv følt meg ekstra sulten pga halsbrann…

Jeg har følt meg så utrolig sulten de siste uken, men særlig om kvelden og natten, har jeg hatt en så sterk ubehagfølelse. Ligget våken ett par timer, vært oppe og spist et par skiver men det her ikke hjulpet, og hatt den samme følelsen om morningen. (Har gått opp 1,5kg i vekt på 10 dager), Men nå i kveld fikk jeg ganske sterk halsbrann, som var veldig umiskjennelig.. og plutselig kom jeg på, kan det ha vært en type svak halsbrann jeg følt de siste ukene og ikke sult? :hilarious: Noen med erfaring av halsbrann og hva som hjelper?
Har følt det på akkurat samme måte som du skriver her at halsbrann oppleves som sultfølelse og med meg er det også særlig på kvelden.
Har hørt at for noen kan det hjelpe med melk eller spise noen mandler. Søstra mi spiste love hearts, men ikke så sunt i lengden da:joyful: Selv har jeg ikke noe stort problem enda.
Håper noe av det eller noe annet kan hjelpe for deg:)

Back
Topp