Kan gutter spille håndball? Og jenter fotball?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Nettopp kommet hjem fra håndballcup, med sønnen min. Fantastisk gøy!
Dessverre finnes det ikke mange guttelag i distriktet her. Ei heller mange jentelag i fotball.

Så jeg lurer, er det fortsatt slik at jenter skal spille håndball og gutter skal spille fotball?
Er det ikke det samme hva de driver med så lenge dem liker det og har det gøy?

Om sønn min kom og sa han ville spille en typisk "jentesport" skulle han gledelig fått lov. Viktigste er at han trives.

Her er det både gutter og jenter på fotballlaget (5-6 år) men bare jentene fikk lapp om håndball...

Synes absolutt at begge kjønn må kunne få spille begge deler. Og at det burde bli lagt opp til at det er muligheter for det:)

Selvfølgelig kan de det :)

Selvsagt kan de spille begge deler "om hverandre". Gutten min spiller både fotball og håndball. Det er flere lag for begge kjønn i begge disse idrettene her vi bor. Heldigvis :).

Her spiller jenten min fotball, hun liker det kjempe godt og skal nok forsette med det. Men så er jo det sesongsport, så nå når fotball ses er over er det håndball sesong :-)

Kjære folk vi kan ikke ha jente og guttesport? Vi har jo nok med klær og leker, som jeg synes noen ganger går for langt...

Eldstemann min spiller begge deler. Og vet at venninnen hans fra barselgruppen også gjør det.

Spiller vel ingen rolle det, nesten alle i klassa mi på barneskolen gjorde begge deler, gutter og jenter :-)

Har aldri tenkt over det. Om jentene mine vil spille fotball eller ishockey eller karate? Hva så? Syns ikke det er noe jentesport og guttesport :) Det er bare sport.

Aldri fått med meg at det er gutte/jente sport?
Men jeg er glad i å se fotball, men gidder ikke å følge med på jentefotball :P

Kristian Kjelling spiller jo håndball:)

Har aldri tenkt over det. Om jentene mine vil spille fotball eller ishockey eller karate? Hva så? Syns ikke det er noe jentesport og guttesport :) Det er bare sport.

Signerer denne!!

Back
Topp