Kan gravide

Rutte

Glad i forumet
spise rabarbra?? Trodde ikkje d skulle være noe farlig!?!??? Fikk mld av ei venninne som fikk rabarbra a mamma og pappa da mi var der på torsda. Ho sa da at ho skulle ta me seg på jobb og kose seg dagen etterpå. Og der var d ei som nesten hadde kjefta litt på ho fordi ho spiste rabarbra... Hvorfor ska d være så farli??

Har jeg aldri hørt noe om.
Hva skulle være farlig med det?? Hvis du vasker dem på lik linje med andre frukter, kan jeg ikke skjønne det? men jeg vet ikke jeg nei.

ORIGINAL: Venter på lillebror

Har jeg aldri hørt noe om.
Hva skulle være farlig med det?? Hvis du vasker dem på lik linje med andre frukter, kan jeg ikke skjønne det? men jeg vet ikke jeg nei.

Ganske enig med den,har heller alldri hørt at rabarbra er farlig for oss gravide[:)]

Aldri hørt om her heller...
Men noen er jo hysteriske for nesten alt også da...
Tror det viktigste er å slappe av, kose seg og nyte svangerskapet jeg, og unngå stress og mas og altfor tunge løft.
Og ikke minst det å ikke bekymre seg for alt mulig.[:)]

pssssh - det er tull! jeg skal høste min rabarbra i morgen og lage masse deilig rabarbrapai!! mmmmh! helt utrolig godt sammen med vaniljeis!

ORIGINAL: ebeth83

Aldri hørt om her heller...
Men noen er jo hysteriske for nesten alt også da...
Tror det viktigste er å slappe av, kose seg og nyte svangerskapet jeg, og unngå stress og mas og altfor tunge løft.
Og ikke minst det å ikke bekymre seg for alt mulig.[:)]

signerer denne [;)]

Var hos jordmor,fortalte jeg hadde dilla på å drikke kald rabarbara suppe[:)]
Spurte om det var noe farlig, men nei da.....så lenge fulgte samme vaske regler som all annen frukt og grønt.

Var d e trodde... ska berolige venninna mi da... D e jo så digg, og skikkeli barndomsminner..[:D]

Selvsagt vaske den, men ellers er det da ingen grunn til å ikke kose seg med rabarbra.

Back
Topp