Kan gravide ta solarium?

Hege23

Glad i forumet
Er det noe som vet om gravide kan ta solarium? Jeg er nå 15uker og skal snart på ferie til syden. Og for å ikke bli solbrent med en gang jeg kommer på stranden, så lurte jeg på om jeg kanskje skulle ta to,tre soltimmer. Kan dette skade fosteret?

Jeg har snakket med min lege om dette, men desverre kunne henne ikke gi meg noe annet svaret enn at henne trodde ikke det gjore noe hvis jeg ikke lå i solsengen mer enn 20min tre ganger før jeg dro.
Men jeg vil gjerne høre andres meninger eller om noen VET NOE?

På forhånd takk

Hege

Jeg tok solarium da jeg gikk gravid med begge ungene mine, og de har no ikke tatt skade av det. Så jeg tror du kan trygt sole deg 2,3 ganger[;)]

Jeg tok også sol da jeg var gravid.Jeg fikk beskjed om at solarium ikke var skadeli men det er ikke bra å bli for varm.Sett på viften på fullt og ikke så lenge om gangen så går det nok helt fint[;)]

Jeg tok oxo sol under begge mine graviditeter og ungene tok ingen skade av det. Deilig å føle seg litt fresch......Nyt solen,du.....

Hei

Jeg fikk beskjed om å ikke ta solarium fordi der var funnet et tilfelle med en abort hos en som hadde tatt mye sol.... men det var mye sol..... så sikkert alt med måte..... så jeg droppa solingen det året jeg var gravid.....

Tusen Takk for alle svar :) Det var til stor hjelp

Tror forresten du må være litt forsiktig med bakterier i basseng etc når du er gravid og ikke gå med våt bikini......

Du sier noe der. Det hadde ikke jeg tenkt på. Takk for rådet

Jeg solte meg en del da jeg gikk gravid!!!
Alle jeg spurte hadde aldri hørt at det skulle være skadelig!!

hei tionad!jeg ser du fikk det til!flott!fin gutt du har der[:)]

Back
Topp