Kan gravide spise røkt svineknoke?

Knoke kokes i maaange timer så den er trygg å spise hvis den har vært varmebehandlet.

Takk for svar! Er forøvrig litt usikker på om den er røkt eller ikke, men den er i hvert fall gjennomvarmet.

Så lenge den kokes på forhånd er det greit :) en knoke kokes i 1,5-2 timer. Så det går fint. Uansett om den er saltet eller røykt

Jeg pleier ikke å spise "rå" svineknoke :hilarious: skal du lage ertesuppe? Da kokes den jo i noen timer. Helt trygt :headphone:

Røket og speket er ikke det samme :happy: burde gå heeelt fint

Sniker :)
Hvis noe kun er røkt betyr faktisk det at det ikke er varmebehandlet. Og da skal man være forsiktig. Det er noe annet med ting som er både kokt og røkt, men ikke alle som vet forskjellen. Røkt laks er for eksempel ikke varmebehandlet, mens røkt påleggsskinke er det.

Hvis noe kun er røkt betyr faktisk det at det ikke er varmebehandlet. Og da skal man være forsiktig. Det er noe annet med ting som er både kokt og røkt, men ikke alle som vet forskjellen. Røkt laks er for eksempel ikke varmebehandlet, mens røkt påleggsskinke er det.

Men røkt laks fra nyåpnet pakke kan man likevel spise :)

:happy::happy:
Det er jeg klar over, men her er det jo snakk om svineknoke :happy: man spiser jo ikke svineknoke uten å trekke den lenge, så det tok jeg som en selvfølge :)

Back
Topp