Kan gravide spise laks..?

Ja, det er jeg ganske sikker på at vi kan :) er jo kjempesunt med fisk, og vi gravide burde spise det 3-4 ganger i uka.. Ikke at jeg klarer det, men.. :p

Det går helt fint :)

Jada :) men har lest et sted at vi ikke kan spise ørret? Husker ikke helt hvorfor... :p

Tror det er størrelsen på ørreten som har noe å si..

Mener å huske at det var noe med laks/ørret som ikke var oppdrett over en viss kilogrense? Eller? Noen som kanskje vet? :p

Så bra!! Laks er min farvoritt og har ekstra dilla på det fortiden :) Skal være forsiktig med å spise ørret over en kilo eller noe..

Man kan spise laks, men skal ikke spise fet fisk mer enn 2 ganger per uke grunnet miljøgifter :)

Har mer enn nok med å få i meg fisk jeg..haha. . Ikke en favoritt, men prøver å være flink innimellom ;)

Hva med røkelaks da? Det er jo ikke varmebehandlet.. Har hørt at en kan spise det,men bør være ferskest mulig...altså lenge til utløpsdato.

Ikke fet fisk mer enn to ganger i uken? Fikk beskjed om å spise makrell i tomat daglig, men jeg vrir meg :S

makrell i tomat spiser jeg så å si vær dag :)

Ikke fet fisk mer enn to ganger i uken? Fikk beskjed om å spise makrell i tomat daglig, men jeg vrir meg :S
Fet fisk tilsvarende 2 middager. Man spiser ofte mindre fisk på en brødskive med makrell i tomat enn på et fiskemåltid.

Back
Topp