Kan gravide bruke imodium?

Minismurfen

Glad i forumet
Hei.

Er akutt dårlig i magen. Tror ikke jeg tålte julematen i går [:'(] Er det noen som vet om gravide kan bruke imodium? Står at man skal rådføre seg med lege på pakningsvedlegget......

Da ville jeg ringt sykehus eller legevakt og fått snakket med en JM[:)]

God bedring!

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Sikkerhet ved bruk under graviditet er ikke klarlagt da erfaring fra mennesker er utilstrekkelig. Dyreforsøk har ikke vist fosterskader. Bør ikke brukes ved graviditet. Overgang i morsmelk: Går i liten grad over. Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes.

Dette er fra felleskatalogen, kan gå inn å skjekke selv på: www.felleskatalogen.no

Bare ring å hør med legen :)

Man skal ta alt som står på nett og som andre sier med en klype salt. De sier at man skal rådføre seg med lege på alt av legemidler, så ikke de kan stå til ansvar hvis det skulle skjedd noe.

Tusen takk, for svar [:)] Jeg turte ikke å ta imodium. Vil heller ha vondt i magen enn at det skjer noe med mini. Magen har roet seg ned (tror jeg). Ringer legen dersom magen slår seg vrang igjen.

Ha en fortsatt god jul [:D]

jeg sliter masse med magen da jeg har laktoseintoleranse og mye annen matallergi g rett som det er får i meg noe jeg ikke tåler. vanligvis lever jeg fint på imodium, men nå da jeg er garvid har jeg fått klar beskjed at dette er ikke neo jeg skal bruke!!! totalt krise her i gården men slik er det da bare :(

Det var bra jeg ikke tok sjansen på å ta imodium da[;)]

Back
Topp