Kan fostersekken vokse for sakte? Kan jeg ha smaablodninger og allikevel faa en frisk baby?

Bkno6005562

Første møte med forumet
Hei!

Jeg bor for tiden i Asia, og det er ikke like lett aa vaere gravid i et helt nytt land naar jeg har 1000 sporsmaal, og jordmor og lege ikke snakker norsk.

Jeg fant ut at jeg var gravid i forrige uke, med to hjemmetester. Jeg hadde hatt en del smaablodninger, men ikke lik en vanlig mensen, saa jeg mistenkte mulig graviditet. Etter to positive tester dro jeg til lege/sykehuset her og kom inn til GU/UL hos en lege som er spesialisert som kvinnelege. Hun bekreftet at jeg var gravid, da hun paa ultralyden saa en liten fostersekk.
Hun sa derimot at egget ikke hadde bestemt seg for om det ville bli der eller ikke, og jeg fikk en sproyte med en medisin som skulle hjelpe egget aa bli der.. Alt dette hoeres veldig rart ut for meg, men jeg var overlykkelig over aa ha blitt gravid, saa jeg dro hjem og var veldig glad.
Hun sa jeg maatte hvile mye og komme tilbake om 2 uker for aa se om alt hadde gaatt bra.

Etter 2 dager hadde jeg igjen en liten blodning, og ble bekymret. ( Kun av strl som kan sees paa toalettpapir, ikke dryppende eller mye blod) Vi ringte dit og fikk beskjed om aa komme inn. Jeg kom da til den samme legen, tok igjen en UL. Hun sa at sekken var dypere enn foer, men at hun var bekymret siden den var litt liten. Men at aa ha smaa blodninger var det mange som hadde den 1 mnd. Jeg har utifra mine beregninger blitt befruktet 22/26 april, og kan ikke vaere langt paa vei. Hvor mye er det egentlig mulig aa se paa en saa tidlig UL? Kan virkelig fostersekken vaere FOR liten saa tidlig?
Jeg har ikke hatt noen flere smaablodninger etter mitt siste sykehus besok 3 dager siden, og jeg faar stadig nye symptomer (omme bryster, lett hodepine, kjenner at det skjer ting nederst i magen, luft/oppblaast, trett og sliten) Jeg vil ogsaa nevne at jeg ikke har hatt noe smerter sammen med mine blodninger.

Jeg lurer bare paa om det er noe grunnlag for aa se at sekken vokser for sakte etter 3 uker? Kan alt gaa bra med meg? Jeg er saa redd og bekymret og foeler meg veldig usikker pga spraakbarrieren.
Jeg foeler meg gravid og onsker dette barnet saa inderlig.

Jeg haaper dere har tid til aa gi meg noen tips og svar.!

Mvh,

Sarah

Back
Topp