Kan fiber skape magevondt?

Målla

Glad i forumet
Har hatt nokre få netter der Oda har vore skikkelig plaga, får tydeleg vondt i magen etter amming. Har gått gjennom det eg har spist dagane forut, og det einaste eg ser har gjentatt seg er at eg har spist All Bran til frukost. Kan fiber skape magesmerter? Og kan magesmertene starte så lenge etter mitt måltid? Trudde det gjekk ganske umiddelbart ut i melka eg, men får det ikkje til å stemme at det har med middagsmaten å gjere heller... [8|] Andre som veit? 

Trur ikkje det er det, for eg drikk melk kvar dag, men det er berre av og til at ho er plaga...

Hannah har kolikk og jeg fikk i dag beskjed om på helsestasjonen om å kutte ut alle melkeprodukter. Fikk en liste der det står alle ting man skal unngå og hva man kan spise i stedenfor. (Er utrolig mye som inneholder melk). Barnet trenger ikke gråte hver dag for at de skal få diagnosen kolikk. Skriker de mer enn 3 timer av gangen og mer enn 3 ganger pr. uke blir det kalt kolikk. Så kanskje det er verdt et forsøk?

Jeg har holdt meg unna melkeprodukter, sjokolade og koffein i 4 dager nå, men det har ennå ikke hjulpet. Jenta mi gråter like mye fremdeles.

ORIGINAL: Alice82

Jeg har holdt meg unna melkeprodukter, sjokolade og koffein i 4 dager nå, men det har ennå ikke hjulpet. Jenta mi gråter like mye fremdeles.

Det er kjempefrustrerende! Men har du vært 100% konsekvent på å ikke få i deg melkeproteiner? Jeg fikk litt sjokk da jeg fikk listen over alt en ikke skal spise viss en skal kutte ut melk helt. Blant annet brød, pølse, kjøttkaker... Listen er lang...

Fiber skal ikke gi magevondt. Enn må vist være uten alle melkeprodukter i over 1 uke for at enn kan se om det har effekt.

Takk og lov for at det finnes miniform sier nå jeg!!!!!!![8D][8D][8D]

Takk for svar. Jenta har heldigvis ikkje fått kolikk, men nokre netter er det uro uansett. Det kan ein vel nesten ikkje unngå? Lykke til til dykk andre som har kolikkbarn, syns synd på både vaksne og barn. Håper berre de finn ei løysing alle sammen!

ORIGINAL: ice

ORIGINAL: Litle Lady

Takk og lov for at det finnes miniform sier nå jeg!!!!!!![8D][8D][8D]

hva er miniform?

Heter minifom.[;)] Er et middel du får kjøpt på apoteket som spalter luftboblene. Skal hjelpe på luftplagene.

ORIGINAL: chris77

ORIGINAL: Alice82

Det er kjempefrustrerende! Men har du vært 100% konsekvent på å ikke få i deg melkeproteiner? Jeg fikk litt sjokk da jeg fikk listen over alt en ikke skal spise viss en skal kutte ut melk helt. Blant annet brød, pølse, kjøttkaker... Listen er lang...

Det er ikke melk det brødet jeg kjøper, der er det kun vann. Det er jo nesten helt håpløst å kutte ut melkeprodukter.

Back
Topp